رپورتاژ, کسب و کار

چرا باید ساعت کاسیو اصل بخریم

چرا باید ساعت کاسیو اصل بخریم تکراتو

[ad_1]

از گذشته‌های دور برند کاسیو  به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان ساعت در  دنیا شهرت دارد. برند کاسیو  به خاطر تولید ساعت‌های مچی بادوام و با‌کیفیت بسیار محبوب است. این شرکت ژاپنی از دهه 1970که زمان معرفی و عرضه اولین ساعت دیجیتال کوارتز خود بوده، تا کنون خلاقیت‌های بی‌شماری در صنعت ساعت‌سازی انجام داده است.
برند کاسیو توانسته همواره در زمینه‌ طراحی و تولید ساعت‌های مچی از زمان خود جلوتر حرکت کند. از این رو اگر به دنبال یک ساعت مچی جذاب، زیبا و با کیفیت هستید، محصولات کاسیو یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. امروزه انواع ساعت‌ کاسیو  با پیشرفت چشمگیری که داشته است کاری بیش از نمایش زمان، روز یا تاریخ انجام می‌دهند.
این ساعت‌ها امکانات متعدد و اغلب عجیب و فوق‌العاده‌ای دارند که در انواع مختلف و  بی‌نظیر کاسیو، ویژگی‌های مختلفی قرار داده شده است. این امر باعث شده تا کاسیو به یکی از بهترین تولیدکنندگان ساعت در دنیا تبدیل شود. درست است که کاسیو یک برند مقرون به صرفه می‌باشد،  اما در بین بسیاری از  سلبریتی‌ها و افراد شیک‌پوش از محبوبیت بسیار خاص و زیادی برخوردار است.
Casio watch
ویژگی‌های خاص ساعت کاسیو
اگر بخواهیم به دنبال دلایلی جهت خرید یک ساعت کاسیو اصل بگردیم، مشخصه‌ها و امکانات این محصولات از بارزترین دلایل هستند. برخی از آنها عبارت‌اند از:
عمر طولانی
در صورتی که می‌خواهید از داشتن ساعتی با کیفیت و بادوام لذت ببرید، ساعت‌های برند کاسیو گزینه ایده‌آلی برای شما خواهند بود. از طرفی ساعت کاسیو به عنوان تنها ساعتی که مقاومت بالایی در برابر افتادن از ارتفاع بالا و همین‌طور ضربه دارد، شناخته می‌شود. ضمناً ساعت‌های کاسیو به طول عمر بالای خود شهرت داشته و به دلیل استحکامی که دارند، در موقعیت‌های مختلف ضربه و آُسیب نمی‌بیند.
دو زمانه بودن (Dual Time)
از ‌دیگر ویژگی‌های ساعت کاسیو، دو زمانه بودن آن‌ است. در این ساعت‌ امکان مشاهده زمان در دو شهر مختلف وجود دارد.  این برند برای جلوگیری از کاهش دقت ساعت، از دو موتور به صورت جداگانه برای صفحه اصلی و همین‌طور صفحه‌ جانبی ساعت استفاده کرده است.
کنترل رادیویی
یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی ساعت مچی کاسیو دریافت امواج رادیویی می‌باشد. این محصول امواج رادیویی را از 6 ایستگاه انتقال امواج دریافت می‌کند. این ایستگاه‌ها در کشورهایی مانند چین، آلمان، ژاپن، انگلیس و آمریکای شمالی قرار دارند. دریافت این امواج باعث تنظیم دقیق ساعت می‌شود.
دریافت سیگنال GPS
اکثر ساعت‌های کاسیو مجهز به فناوری GPS می‌باشند و می‌توانند اطلاعات موقعیت زمانی و  مکانی شما را با اتصال به ماهواره‌های GPS تشخیص دهند. این اطلاعات تنها با فشردن یک دکمه در مدت هفت ثانیه در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از دریافت اطلاعات، از یک نقشه متشکل از 2.6 میلیارد سلول استفاده کرده و اقدام به تشخیص موقعیت مکانی دقیق شما با دقت بالای 500 متر می‌نماید.
بدین صورت امکان نمایش زمان دقیق حتی در زمانی که در حال سفر کردن از یک کشور به یک کشور دیگر باشید، توسط ساعت کاسیو امکان‌پذیر خواهد بود.
نمایش ساعت جهانی
کاسیو یکی از اولین برند‌هایی به حساب میاید که قابلیت نمایش ساعت جهانی را به ساعت‌های خود اضافه کرد. این قابلیت امکان مشاهده زمان را در 48 شهر دنیا به شما می‌دهد. ضمناً 31 منطقه زمانی نیز روی نقشه‌ای کوچک قابل‌مشاهده است.  با توجه به این ویژگی دیگر نیازی به تلفن همراه برای مشاهده زمان در مناطق مختلف جهان، نخواهید داشت.
برای این کار باید شهری که قصد مشاهده زمان آن را دارید، انتخاب کنید، سپس عقربه‌های ساعت به صورت خودکار می‌چرخند و از طریق امواج رادیویی زمان را به شما نمایش می‌دهند.
فناوری شارژ خورشیدی
برند کاسیو با تولید ساعت‌هایی که دارای امکان شارژ خورشیدی هستند، توانسته است  تأمین شارژ این ساعت‌ها را توسط نور فراهم نماید. در این ساعت‌ها از یک صفحه‌ خورشیدی استفاده می‌شود. این صفحه قادر است تا علاوه بر نور خورشید، ضعیف‌ترین نورهای فلورسنت یا مهتابی را نیز جذب کرده و آنها را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید.
ضمناً باتری‌های قابل شارژ ساعت‌های کاسیو دارای ظرفیت بالایی در ذخیره‌سازی انرژی هستند. به همین دلیل دیگر لازم نیست از بابت تمام شدن شارژ باتری ساعت خود نگران باشید.
Casio watch solar charging technology
سنسورهای ارتفاع‌سنج، عمق‌سنج، دماسنج و فشارسنج
برخی از ساعت‌های کاسیو از ویژگی‌ها و  امکاناتی مانند ارتفاع‌سنج، عمق‌سنج، دماسنج و فشارسنج برخوردار هستند. این ویژگی‌ها برای افرادی که به طبیعت‌گردی و ماجراجویی علاقه دارند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.
برخورداری از قطب‌نما
کاسیو با استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌ها توانسته است، ساعت‌هایی با کیفیت فوق‌العاده را تولید و به بازار عرضه نماید. قطب‌نما یکی از فناوری‌های کاربردی محصولات کاسیو می‌باشد که جهت را به کاربر نشان می‌دهد. بدین ترتیب با استفاده از این ساعت می‌توانید چهار جهت اصلی و همین‌طور جهت‌های جغرافیایی بر روی نمایشگر ساعت را مشاهده نمایید.
سنسورهای قطب‌نما در ساعت‌های کاسیو برای تعیین دقیق جهت از میدان مغناطیسی استفاده می‌کنند؛ بنابراین دیگر نگران گم کردن مسیرهای ناآشنا نخواهید بود.
کیفیت باطری ساعت‌های کاسیو
در حال حاضر متوسط عمر باتری ساعت‌های کاسیو، بین ۴ تا ۱۰ سال است. در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی به تولیدکنندگان این امکان را داده است تا باطری‌های کوچک‌تر با کیفیت و ماندگاری بیشتر تولید کنند. ضمناً تکنولوژی سولار یا شارژ خورشیدی در بعضی ساعت‌های کاسیو نیز عمر باتری ساعت را بیشتر می‌کند.
کالکشن‌های معروف ساعت کاسیو
برند کاسیو محصولات خود را در قالب کالکشن‌های مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله:
کالکشن جی-شاک (G-SHOCK)
کاسیو در سال ۱۹۸۳میلادی اولین نمونه ساعت‌های «جی‌-شاک» G-Shock را  که به ساعت  ضدضربه‌ معروف هستند، به بازار عرضه کرد. با تولید و معرفی این نوع از ساعت‌ها توانست به  شهرت زیادی برسد. ساعت‌های جی‌-شاک در مقاوم بودن معروف‌اند  و چنانچه از بالای یک ساختمان بلند هم پرت می‌شدند سالم می‌ماندند.
در آن ایام که ساعت‌های مچی ظریف و سبک‌ترند بودند  این ساعت‌های نسبتاً زمخت هم به دلیل خاصیت ضد‌ضربه‌ای و هم به دلیل ظاهرشان در بازار به عنوان  ساعت‌های مچی منحصربه‌فرد شناخته می‌شدند. ساعت‌های کاسیو مدل «جی‌-شاک» به سرعت به نماد قدرت و نوآوری تبدیل شدند و نوجوانان و جوانان بسیاری از آن هنگام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش‌های اسکیت بورد یا دوچرخه‌سواری، بدون ترس از خراب شدن به دست کنند.
برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ «جی-‌شاک» قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را فراهم کرد. در حاضر ۳۵ سال است که ساعت‌های «جی‌شاک» تولید می‌شوند و این کالکشن از زمان تولید تاکنون همچنان به دنبال پیشرفت و ادامه دادن سیر  تکاملی‌اش می‌باشد.
Casio G-Shock watch
کالکشن بیبی-جی (BABY-G)
با تولید ساعت مچی کاسیو مدل  «بیبی-جی» در سال ۱۹۹۴، کاسیو توانست اعتبارش را به عنوان تولید‌کننده‌ ساعت‌های مچی با کیفیت، ارتقا دهد. این ساعت اسپرت که بیشتر مخصوص خانم‌ها تولید می‌شود، یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین کالکشن‌های کاسیو است. این محصولات بر مبنای شعارهای تبلیغاتی این کمپانی، برای خانم‌های جسور و فعال، پر جنب‌وجوش، با استایلی شیک  طراحی  و تولید شده است.
ساعت کاسیو مدل «بیبی‌-جی» که نسبت به مدل «جی‌-شاک» ظاهر ظریف‌تری دارد، تمامی امکانات سری «جی‌شاک» را دارد و هم اکنون نیز به سیر تکاملی‌اش ادامه می‌دهد. اگر علاقه‌مند  به ورزش و ماجراجویی و طبیعت‌گردی هستید و هم‌زمان می‌خواهید از ساعتی شیک و زیبا بهره ببرید،  کالکشن «بیبی‌-جی» انتخابی فوق‌العاده خواهد بود.
کالکشن شین (SHEEN)
کاسیو ساعت‌هایی درخشان و هوشمندانه با ظاهری بسیار شیک را عرضه می‌کند، در بسیاری از مدل‌های کالکش شین، از سنگ‌های ارزشمند سواروسکی استفاده شده و سبکی کلاسیک، در عین حال بسیار منحصربه‌فرد را به وجود آورده است. اگر استایلی کژوال یا کلاسیک دارید و آیتم‌های لوکس را می‌پسندید، حتماً ساعت مدل «شین» را بررسی کنید.
کالکشن ادیفایس (EDIFICE)
ساعت کاسیو ادیفایس  که برای آقایان طراحی شده، امکانات و قابلیت‌های یک ساعت اسپرت و کلاسیک را داراست، از این رو استایل و ظاهرش، ترکیبی از ساعت‌های اسپرت و کلاسیک است. این طراحی خاص، ساعت کاسیو ادیفایس را از بقیه ساعت‌ها متمایز می‌کند. ساعت‌های  «ادیفایس» با بندهایی راحت، مقاوم و زیبا از جنس را بر، استیل و چرم، با قابی از استیل ضدزنگ، ظاهری جذاب و پیچیده عرضه می‌شوند.
کالکشن پروترک (PROTREK)
ساعت مچی  مدل پروترک یک کالکشن از ساعت‌های مچی هوشمند برند کاسیو است که برای علاقه‌مندان به طبیعت طراحی  و تولید شده است. ساعت پروترک دارای بدنه‌ بسیار با کیفیت، ظاهری زیبا  و کاربردی است و با توجه  ویژگی‌هایی که دارد تجربه‌ی سفر در طبیعت را بسیار لذت‌بخش‌ و دل‌انگیز می‌کند. لازم است بدانید که این ساعت‌ با استفاده از سیستم‌عامل گوگل کنترل می‌شوند.
همچنین مجهز به جی‌پی‌اس و سیستم ذخیره‌ موقعیت مکانی می‌باشد، با نور خورشید کار می‌کنند و صفحه این ساعت‌ علاوه بر LCD دولایه، در برابر آب بسیار مقاوم می‌باشد. ضمناً از سیستم سنسور سه‌گانه برخوردار است. چنانچه به صورت حرفه‌ای به ماجراجویی در طبیعت می‌پردازید، کالکشن پروترک برایتان عالی خواهد بود.
تهیه ساعت کاسیو اصل
محبوبیت زیاد ساعت‌های مچی برند کاسیو  و تمایل زیاد علاقه‌مندان به خرید محصولات این برند، باعث شده که نمونه‌های زیادی از ساعت‌های کاسیو به صورت فیک و تقلبی در بازار موجود باشد. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های بسیار مهم که امروزه ذهن خریداران را مشغول کرده خرید ساعت کاسیو اصل است.
روش‌های تشخیص ساعت‌ کاسیوی اصل

تمامی محصولات و مدل‌های کاسیو دارای بسته‌بندی مخصوص خود هستند؛ بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اصلی، انواع بسته‌بندی ساعت‌های این برند را مشاهده کنید. در داخل بسته‌بندی‌ها دفترچه راهنما، کارت گارانتی بین‌المللی و گارانتی شرکت وجود دارد.
نام کالکشن باید روی ساعت وجود داشته باشد؛ به طور مثال  در مدل‌های ساعت کاسیو ادیفایس به طور معمول نام کالکشن ساعت بالای نام برند کاسیو در داخل صفحه حک شده است.
بر روی تمامی ساعت‌های کاسیو حداقل دو بار نام این برند حک‌ شده است. یک بار در داخل صفحه‌ ساعت و دیگری پشت قاب آن.
یکی دیگر از مواردی که برای تشخیص نمونه اصل یا تقلبی ساعت‌های کاسیو بسیار مهم است، مطابقت کد حک‌شده پشت قاب با کد روی تگ و دفترچه‌ راهنمای این ساعت است. لازم است بدانید پشت همه‌ ساعت‌های برند کاسیو اورجینال یک کد داخل کادر قرار گرفته است. این کد باید با کد حک‌ شده روی تگ و دفترچه‌ همراه محصول یکی باشد.
جهت خرید ساعت مچی کاسیو، حتماً به فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید. واچلند یکی از نمایندگی‌های معتبر و شناخته شده در ایران است که محصولات کاسیو را به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌دهد.

/
پایان رپورتاژ

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *