دسته‌بندی نشده

چرا باید در زعفرانیه و نیاوران خانه بخریم؟

چرا باید در زعفرانیه و نیاوران خانه بخریم؟

[ad_1]

نیاوران و زعفرانیه هر دو از محله های لوکس کلاشنهر تهران بشمار میروند که قیمت خرید آپارتمان در این دو محله از منطقه 1 تهران، مورد بحث سرمایه گذاران ملکی بوده است.

اطلاع رسانی تبلیغاتی

یکی از المان هایی که در زمان خرید آپارتمان در تهران مورد توجه قرار می گیرد، محله مناسب است. انتخاب محله مناسب برای خرید خانه میتواند تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی و سود سرمایه گذاری داشته باشد. زعفرانیه و نیاوران هر دو ازجمله محله هایی بشمار میروند که هم از لحاظ کیفیت زندگی و هم از لحاظ سرمایه گذاری همواره مورد توجه پایتخت نشین ها قرار دارند. اما خرید آپارتمان در زعفرانیه یا نیاوران؟ چه تفاوتی بین قیمت آپارتمان های این دو منطقه پرطرفدار وجود دارد؟ ملاک قیمت گذاری آپارتمان های نیاوران و زعفرانیه چیست؟ اگر این سوال ها ذهنتان را به خود مشغول کرده، در ادامه با جدول مقایسه قیمت آپارتمان های نیاوران و زعفرانیه در بهمن ماه 1402 با ما همراه باشید.

ساختمان های منطقه 1 تهران | خرید آپارتمان در منطقه 1

خرید آپارتمان در زعفرانیه

زعفرانیه ازجمله محله های خوش آب و هوا واقع شده در شمال تهران است؛ این محله دنج باتوجه به موقعیت مکانی خود توانسته امکانات رفاهی و تفریحی با کیفیت بالا، برای ساکنین خود فراهم کند. باتوجه به این موضوع، خرید آپارتمان در زعفرانیه مورد توجه قرار گرفته و در اولویت سرمایه داران قرار دارد.

چرا زعفرانیه؟

زعفرانیه از مناطق خوش آب و هوا، مرتفع‌ و خنک‌‌ در تهران است. این محله در کنار محلات محمودیه، ولنجک و تجریش مستقر شده است (با این حال آپارتمان ها و سازه های زعفرانیه لوکس تر از آپارتمان محمودیه است). زعفرانیه علاوه بر آب و هوای مطلوب دارای بافت مسکونی بسیار زیبا و لاکچری می‌باشد. و معماران و طراحان به نام در این محله بازسازی و یا طراحی ساختمان های نوساز را انجام داده اند.
اگر خرید آپارتمان در زعفرانیه را سرچ کنید و یا به مشاور های املاک آکس مراجعه کنید، متوجه بافت مدرن و به روز این محله خواهید شد و غرق در زیبایی این ساختمان ها می‌شوید. البته ساختمان های قدیمی نیز در این محله یافت می‌شود که در دسته زیباترین ساختمان‌های تهران قدیم قرار گرفته اند.

به دلیل قدیمی بودن این منطقه، بسیاری از ساکنان این محله افراد با اصالت هستند. بافت مدرن و به روز و از طرفی لوکس و لاکچری این منطقه باعث شده که ساختن ساختمان هایی با متریال درجه یک و زیر نظر بهترین معماران انجام گیرد. با این که برای خرید آپارتمان در زعفرانیه، باید بودجه های زیادی را اختصاص دهید اما صاحب املاکی خواهید شد که مزیت های فوق العاده ای برای شما خواهد داشت، در ادامه به برخی از مزیت های خرید آپارتمان در زعفرانیه پرداخته ایم:

  • هوای خوب
  • بوستان و پارک های زیبا و زیاد
  • مراکز خرید لوکس و به روز مثل پالادیوم
  • منطقه ای گردشگری با وجود موزه ها و گالری ها
  • منطقه ای بسیار زیبا با ساختمان های شیک و مدرن
  • منطقه ای فرهنگی با وجود مدارس فوق العاده، مجتمع ورزشی و خانه های فرهنگ

قیمت آپارتمان در زعفرانیه

بطور کلی، سازه های زعفرانیه در دسته سازه های مدرن اما گران قیمت تهران قرار دارند؛ یکی از المان هایی که در قیمت گذاری آپارتمان های زعفرانیه تاثیر گذار است، نوع سازه، سن سازه و موقعیت مکانی آن میباشد. بعنوان مثال برج های مدرن و هوشمند زعفرانیه میتوانند قیمت بالاتری نسبت به سازه های معمولی تر این منطقه داشته باشند. در جدول قیمت زیر مقایسه قیمت آپارتمان های زعفرانیه را باتوجه به سن بنا آورده ایم. همانطور که در این جدول مشاهده میکنید، قیمت آپارتمان های نوساز این منطقه نیز با یکدیگر متفاوت است که این امر نشان دهنده اهمیت المان های دیگر در قیمت آپارتمان های این منطقه میباشد. حتی در برخی موارد، قیمت آپارتمان های نوساز، با سازه های 5 ساله نیز برابری کرده است. بعنوان مثال در جدول زیر، آپارتمان نوسازی را مشاهده میکنید که بطور میانگین، متری 220 میلیون تومان برآورد شده و در مقابل سازه های 5 ساله را داریم که آن هم تقریبا متری 220 میلیون تومان به فروش میرسد؛ یکی از المان هایی که میتواند این تفاوت قیمت را توجیه کند، موقعیت مکانی آپارتمان 5 ساله و یا امکانات آن است. اما توجه داشته باشید که تمامی قیمت های کنونی حدودی بوده و برای قیمت دقیق باید با املاک اکس هوم در تماس باشید.

جدول قیمت آپارتمان های زعفرانیه

خرید آپارتمان در نیاوران

نیاوران نیز یکی دیگر از محله های معروف منطقه 1 تهران است که در زمینه خرید آپارتمان در تهران، همواره با محله زعفرانیه در رقابت بوده است، چراکه هر دو محله، موقعیت مکانی مناسبی داشته و در بهترین لوکیشن تهران واقع شده اند. باتوجه به موقعیت مکانی نیاوران و قرار گیری در بهترین لوکیشن تهران، نمیتوان قیمت پایینی را برای خرید آپارتمان در نیاوران در نظر داشت؛ در ادامه به بررسی قیمت خرید آپارتمان در نیاوران تهران پرداخته ایم.

چرا نیاروان؟

به سبب متمایز بودن محله نیاوران، امکانات متعددی برای ساکنین آن فراهم شده است. برای آشنایی با منطقه نیاوران، آشنایی با این امکانات نیز مهم خواهد بود. این منطقه دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که می توانید به عنوان لوکیشن عکاسی برای خود در نظر داشته باشید. این محله تمامی امکانات شهری مورد نیاز شما را برآورده میکند.

از جمله امکانات محله زیبای نیاوران می توانید با مراکز اداری، تجاری، و تفریحی زیر آشنا شوید:

مراکز ورزشی: مجموعه های ورزشی پلاتینیوم، رسپینادیاموند، شهدای نیاوران، یاس نراقی
مراکز درمانی: بیمارستان موقوفه نور افشار و فرهنگیان باهنر
مراکز دینی: حسینیه نیاوران و مسجد نبی
بانک ها: بانک های آینده، قوامین، پارسیان، مسکن، شهر، کشاورزی، ایران زمین و …
ادارات و مراکز دیپلماتیک: سفارت تاجیکستان، سفارت اتریش، پژوهشگاه دانش بنیاد، شهرداری منطقه 1
مراکز آموزشی: مدارس دولتی سهیل، شهید چمران، حکمت لاجوردی، نظر و مدارس غیردولتی حکمت

قیمت آپارتمان در نیاوران

نیاوران و زعفرانیه، دو محله با تاریخچه غنی، واقع شده در بهترین لوکیشن تهران هستند. ویژگی ها و امکانات این دو محله بسیار به هم نزدیک بوده و باتوجه به این موضوع، قیمت آپارتمان در نیاوران و زعفرانیه همواره با یکدیگر در رقابت بوده است. قیمت آپارتمان های نیاوران نیز بسیار بستگی به نوع سازه، متراژ واحد، امکانات و طبقه واحد دارد. در جدول زیر قیمت خرید آپارتمان در نیاوران را باتوجه به سن سازه آورده ایم. با مشاهده این جدول میتوانید قیمت آپارتمان در نیاوران و زعفرانیه را با یکدیگر مقایسه کنید. توجه داشته باشید که قیمت های وارد شده در این جدول، تقریبی بوده است. 

جدول قیمت خرید آپارتمان در نیاوران

همانطور که در جدول های قیمت مشاهد کردید، قیمت آپارتمان های زعفرانیه و نیاوران، در رقابت تنگاتنگی قرار دارند؛ اما میتوان نتیجه گرفت، در این رقابت تنگاتنگ سازه های نیاوران قیمت نسبتا بالاتری دارند. اکس هوم جهت سرمایه گذاری و یا خرید آپارتمان در منطقه یک و سه تهران با کاملترین فایل های اکازیون و ویژه با مشاوران متخصص و فعال در این مناطق در خدمت شما می باشد.

 

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *