اخبار سریال, اخبار سینما و تلویزیون, سریال ایرانی, سینما و تلویزیون

ساعت پخش سریال سنجرخان از شبکه یک [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال سنجرخان از شبکه یک خلاصه داستان



مجموعه سنجرخان تازه‌ترین سریال تلویزیون است که به‌زودی از شبکه یک پخش می‌شود. برای اطلاع از داستان و ساعت پخش سریال سنجرخان با ما همراه شوید.

سریال سنجرخان به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی زنده‌یاد ضیاءالدین دری، داستان یکی از قهرمانان کرد به نام سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم را روایت می‌کند.
اگر از علاقه‌مندان سریال‌های تاریخی ایرانی هستید، می‌توانید سریال سنجرخان را از 24 بهمن ماه 1402 از شبکه یک سیما تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال سنجرخان ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ادامه مطلب در ادامه
بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال سنجرخان از شبکه یک
بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه یک سیما، زمان پخش سریال سنجرخان از 24 بهمن 1402 هر شب ساعت 22:15 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 15:00 روز بعد که زمان تکرار سریال سنجرخان از شبکه یک است، می‌توانید آن را دنبال کنید.
ساعت پخش سریال سنجرخان
سریال تاریخی سنجرخان به تهیه‌کنندگی حسین جلالی در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما ساخته شده و به روایت مبارزات کردها و معرفی قهرمانان ملی این دیار می‌پردازد.
حسین جلالی تهیه‌کننده مجموعه سنجرخان گفت: «قرار است روابط انسانی حاکم بر فرهنگ کُردی در این سریال به تصویر کشیده شود. همگان می‌دانند کُردها از جنگ حرف نمی‌زنند بلکه از عشق و صلح حرف می‌زنند.»
جلالی درباره‌ی محل فیلمبرداری سریال گفت: «فیلمبرداری در لوکیشن‌های متعددی انجام شده که همه جزو مناطق بکر و جذاب و دیدنی سنندج‌ محسوب می‌شوند.»
ساعت پخش تکرار سریال سنجرخان ازشبکه یک
محمدحسین لطیفی کارگردان سریال سنجرخان گفت: «سریال سنجرخان درباره زندگی یک قهرمان ملی کُرد است… روایتگران تاریخ درباره شخصیت سنجرخان کوتاهی کرده‌اند. سنجرخان قهرمان ملی کُرد با میرزا کوچک خان هم دوره است و روس‌ها را در تپه روسی کردستان در آخرین روز‌های حکومت احمدشاه شکست داده است. این سریال درام بر پایه فداکاری‌ها و غیرت سنجرخان کُرد ساخته خواهد شد.»
بازیگران سریال سنجرخان

 فرشید گویلی در نقش سنجرخان وزیری
محمود پاک‌نیت در نقش حاکم سنندج شریف‌الدوله
احمد نجفی در نقش فرمانده قوای روس
جلیل فرجاد در نقش آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)
پیام دهکردی در نقش خلیل‌خان برادر سنجرخان
علی اوسیوند در نقش پیشکار حاکم سنندج (آصف دیوان)
فاطمه شکری در نقش ندیمه زن سنجرخان
حمیدرضا نعیمی در نقش رضا خان
قطب‌الدین صادقی در نقش سردار رشید
حسن ترقی در نقش فیض‌الله خان
شیما ملایی در نقش زن سنجرخان
لیلی سعیدی در نقش زن خلیل‌خان
سودا قنبری در نقش زن برادر سنجرخان
زاهد زندی در نقش برادر دیگر سنجرخان
تارا قبادی در نقش زن دوم سنجرخان

خلاصه داستان سریال سنجرخان
پس از پرداختن به ساعت پخش سریال سنجرخان از شبکه یک سیما، سراغ قصه‌ی این مجموعه تاریخی می‌رویم که درباره‌ی سنجرخان وزیری نرانی است. وی مبارز و آزادی‌خواه کرد و از فعالان انقلاب مشروطه بود که در برابر حضور نیروهای انگلیسی و روسی در منطقه کردستان به مبارزه علیه آنان پرداخت. او در دهم محرم ۱۳۳۹ قمری توسط برادرخوانده‌اش کشته شد.

در خلاصه داستان سریال سنجرخان آمده است: «سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.»
کارگردان سریال سنجرخان

محمدحسین لطیفی کارگردان سریال سنجرخان، در بیست‌وپنجم اسفند ماه سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمده است. وی کار هنری خود را با نقاشی و مجسمه‌سازی آغاز کرد.
لطیفی با نقاشی متحرک به فعالیش ادامه داد و پس از آن وارد عرصه فیلمسازی شد. ایشان از اعضاء فعال مرکز سینمای تجربی و نیمه حرفه‌ای بود که توسط محسن مسعودشاهی راه‌اندازی شده بود.
وی به عنوان مشاور کارگردان در چندین پروژه‌ حضور داشته و در سال ۱۳۷۵ فیلم سرعت را ساخته است. لطیفی در سال ۷۸ فیلم عینک دودی را روی پرده سینما برد و با سریال کت جادویی به شهرت رسید. او برای ساخت فیلم روز سوم، سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرد.
فرار بزرگ، وفا، صاحبدلان، دودکش، تنهایی لیلا، سر دلبران و سریال‌های شبکه خانگی قلب یخی و ساخت ایران از آثار کارنامه هنری او هستند.
محمدحسین لطیفی درباره‌ی علاقه‌اش به ساخت سریال سنجرخان گفت: «من پیشنهاد‌های بسیار بالاتر از هزینه دستمزد کار فعلی‌ام داشتم؛ اما ترجیح دادم تا بر روی این پروژه برای قهرمان ملی فعالیت کنم. باید با کمک یکدیگر منطقی را در سینما حاکم کنیم.»
عوامل سریال سنجرخان

نویسنده: زنده‌یاد ضیاءالدین دری
تهیه‌کننده: حسین جلالی
کارگردان: محمدحسین لطیفی
سرپرست گروه کارگردانی: امیرعباس لطیفی
طراح صحنه: مجید علی اسلام
مدیر صدابرداری: روح‌الله جعفر بیگلو
مدیر فیلمبرداری و نورپردازی: اکبر شهبازی
مدیر تولید: مهدی مددکار
تدوین: کاوه ایمانی
جلوه‌های ویژه کامپیوتری: محمدرضا نجفی امامی
منشی صحنه: شیرین شاهین
 چهره‌پرداز: محسن بابایی
ناظر کیفی پروژه: قطب‌الدین صادقی

سوالات متداول
کدام بازیگرها در سریال سنجرخان نقش‌آفرینی کرده‌اند؟
در این سریال فرشید گویلی، محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، پیام دهکردی، علی اوسیوند، فاطمه شکری، حمیدرضا نعیمی، قطب‌الدین صادقی، حسن ترقی، شیما ملایی، لیلی سعیدی، سودا قنبری، زاهد زندی و تارا قبادی نقش‌آفرینی کردند.
سریال سنجرخان چند قسمتی است؟
این سریال در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای، به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شده است.
بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال سنجرخان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *