اخبار گوشی, شیائومی, گوشی موبایل

شیائومی 14 اولترا رونمایی شد؛ خط و نشان چشم بادامی ها برای سامسونگ و اپل

شیائومی 14 اولترا رونمایی شد؛ خط و نشان چشم بادامی


شیائومی طی مراسمی رسما از آخرین، جدیدترین و مورد انتظارترین گوشی پرچمدار خود یعنی شیائومی 14 اولترا رونمایی کرد که بر قابلیت‌های دوربین خود تمرکز زیادی دارد.

امروز، روز خاصی برای شیائومی و طرفداران این برند محبوب چینی بود. روزی که غول فناوری چینی از جدیدترین محصول خود به همراه قابلیت‌های به‌روز و سخت‌افزاری قدرتمند و دوربین‌هایی با کیفیت رونمایی کرد. در مورد شیائومی 14 اولترا صحبت می‌کنیم؛ جایی که این گوشی قرار است به رقیبی سرسخت برای همتایان کره‌ای و آمریکایی خود یعنی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرومکس تبدیل شود و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف مخصوصا دوربین به چالش بکشد. در ادامه به بررسی کامل پرچمدار تازه نفس شیائومی خواهیم پرداخت.


ادامه مطلب در ادامه


مشخصات فنی شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 اولترا دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی 2K OLED TCL C8 LTPO با وضوح 3200 در 1440 پیکسل است که حداکثر روشنایی 3000 نیت و تراکم پیکسلی 522 PPI را ارائه می‌دهد. طیف رنگی گسترده ای (P3) ارائه می‌دهد و از فرمت‌های HDR مانند Dolby Vision و HDR Vivid پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی تطبیقی ​​از 1 هرتز تا 120 هرتز است و از فناوری عمق رنگ 12 بیتی بهره می‌برد. ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند نمونه‌گیری لمسی فوری و کالیبراسیون رنگ حرفه‌ای را در خود جای داده است که تصاویری با کیفیت بالا را تضمین می‌کند. علاوه بر این، صفحه نمایش توسط TÜV Rheinland برای محافظت از چشم تایید شده و دارای گواهینامه سه گانه برای قابلیت اطمینان است.

طراحی شیائومی 14 اولترا

Xiaomi 14 Ultra دارای طراحی کلاسیک سه مرحله ای با قاب وسط فلزی کاملاً محصور است که ضخامت آن 9.2 میلی متر و وزن آن 224.4 گرم برای نسخه چرمی ساده است. این مدل «Xiaomi Dragon Armor Architecture» را معرفی می‌کند که دارای قاب آلیاژ آلومینیومی با استحکام بالا و Dragon Crystal Glass است که ادعا می‌کند عملکرد ضد خمیدگی برتر و مقاومت در برابر سقوط در مقایسه با آیفون افزایش یافته است. علاوه بر این، این دستگاه دارای طراحی صفحه نمایش با انحنای عمیق کاملاً برابر است که هدف آن ترکیب ظاهر یک صفحه نمایش مستقیم با حس لمس یک صفحه منحنی است.

Xiaomi 14 Ultra به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده است که دارای محفظه خنک کننده مایع 3 برابر برای مدیریت حرارتی بهتر است و سه نوع ذخیره سازی ارائه می‌دهد: 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 16 گیگابایت رم با 512 گیگابایت حافظه و 16 گیگابایت رم با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی. این دستگاه بر روی HyperOS مبتنی بر اندروید 14 اجرا می‌شود.

دوربین شیائومی 14 اولترا

از نظر دوربین، 14 Ultra به یک سیستم دوربین چهارگانه، از جمله دوربین اصلی سونی LYT-900 1 اینچی 50 مگاپیکسلی با OIS و دیافراگم f/1.63-f/4.0 بی‌نهایت متغیر، دارای پوشش ADL با انعکاس فوق‌العاده کم مجهز است. . همچنین دارای دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/1.8 و پوشش ADL با انعکاس فوق العاده کم است. در مقایسه با IMX989، حسگر LYT-900 مصرف انرژی را تا 43 درصد کاهش می‌دهد و به محدوده داینامیکی بومی 14 EV، 9.5 برابر IMX989، دست می‌یابد و جزئیات غنی را هم در نقاط برجسته و هم در سایه‌ها حفظ می‌کند. میزان دریافت نور جامع شیائومی 14 اولترا 205 درصد بیشتر از آیفون 15 پرو مکس است که آن را به رهبر صنعت در مصرف نور سنسور یک اینچی تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، یک دوربین تله فوتو پرتره 50 مگاپیکسلی با OIS، دیافراگم f/1.8 و بزرگنمایی 3.2X و همچنین دوربین تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با OIS، دیافراگم f/2.5 و بزرگنمایی 5X وجود دارد. برای عکس‌های سلفی، دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی دارد.

Xiaomi 14 Ultra

شیائومی AISP، اولین پلتفرم عکاسی محاسباتی مدل بزرگ AI را با ویژگی‌هایی مانند ULTRA SNAP برای عکس برداری سریع، ULTRA RAW برای تصاویر خام با کیفیت بالا و ULTRA ZOOM برای قابلیت‌های زوم پیشرفته معرفی می‌کند. این دوربین دارای زوم فوق العاده هوش مصنوعی 30 برابر، فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه (دوربین اصلی) و فیلمبرداری 8K با فوکوس کامل در تمام فواصل کانونی است. این دستگاه همچنین از ضبط حرکت آهسته با نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کند و مجموعه عکاسی حرفه ای شامل تجربه کامل لایکا و گزینه‌های سفارشی سازی دارد. علاوه بر این، از سبک‌های خاص لایکا و زیبایی لنز دوگانه برای تجربه‌های جامع عکاسی، از جمله منظره‌های شبانه، استفاده می‌کند.

این دستگاه همچنین ارتباطات ماهواره ای دوگانه شیائومی، اتصال برتر با آنتن‌های با کارایی بالا برای اتصال مستقیم ماهواره ای، پشتیبانی از صدای بلادرنگ و ارسال پیامک دو طرفه را معرفی می‌کند. این تراشه تقویت سیگنال خود شیائومی، Surge T1 را در خود جای داده است.

این دستگاه دارای ظرفیت باتری 5300 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع سیمی 90 واتی و شارژ سریع بی سیم توربو 50 واتی است و در صورت جفت شدن با یک کیت دوربین اضافی، به 6800 میلی آمپر ساعت افزایش می‌یابد.

قیمت و در درسترس بودن شیائومی 14 اولترا

Xiaomi 14 Ultra در رنگ سیاه و سفید و در کنار معرفی مجدد نسخه سرامیکی آبی به نام Dragon Crystal Blue عرضه می‌شود. شیائومی توضیح می‌دهد که در دو نسل گذشته، گوشی‌های پرچم‌دار به دلیل نگرانی از وزن، قاب پشتی سرامیکی را حذف می‌کردند. با این حال، با معرفی سرامیک جدید شیائومی دراگون کریستال، که ادعا می‌شود «۵۰ درصد سبک‌تر از سرامیک‌های سنتی» است، قاب پشتی سرامیکی به شیائومی ۱۴ اولترا بازگشته است.

Xiaomi 14 Ultra

قیمت Xiaomi 14 Ultra در پیکربندی اولیه با 12 رم و 256 فضای ذخیره سازی 6499 یوان (830 یورو) است. قیمت گوشی شیائومی 14 اولترا در کانفیگ دوم با 16 حافظه رم و 512 فضای ذخیره سازی به 6999 یوان (990 یورو) می‌رسد و قیمت گوشی در بهترین کانفیگ با 16 رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی 7799 یوان (1000) یورو است. پرچمدار شیائومی در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید عرضه می‌شود.

شیائومی گفته است که یک کیت عکاسی ویژه برای Xiaomi 14 Ultra خواهد ساخت که باتری داخلی 1500 میلی آمپر ساعتی داشته و 699 یوان (90 یورو) قیمت دارد.

نظر شما در مورد شیائومی 14 اولترا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *