اپل, اخبار اپل, اخبار کوتاه, اخبار گجت, گجت

زمان رونمایی از اپل واچ با فناوری MicroLED به تعویق افتاد

زمان رونمایی از اپل واچ با فناوری MicroLED به تعویق



به دلیل مشکلات در تکمیل زنجیره تأمین اجزای مورد نیاز، به نظر می‌رسد برنامه‌های اپل برای استفاده از فناوری MicroLED در اپل واچ به تعویق خواهد افتاد.

احتمالا به‌کارگیری فناوری Micro LED برای سری اپل واچ تا سال 2027 به تعویق بیافتد. هدف این ارتقا، جایگزینی این فناوری جدید با صفحه‌نمایش‌های OLED در مدل‌های اپل واچ است و استفاده از آن، عمر طولانی‌تر، روشنایی بهتر و کارآیی بیشتر را به ارمغان می‌آورد.
سال گذشته، گزارشات اولیه احتمال می‌دادند که تا آخر سال 2024 تکنولوژی Micro LED در اپل واچ‌ها به‌کار گرفته شود ولی اکنون انتظار می‌رود که تا اواخر سال 2026 این مهم اتفاق نیافتد.

ادامه مطلب در ادامه
بیشتر بخوانید:

چرا زمان رونمایی از اپل واچ با فناوری MicroLED به تعویق افتاد؟
دلیل اصلی تعویق استفاده از این فناوری، هزینه‌های تولید بالا و نرخ بازدهی پایین است. هزینه تولید یک صفحه نمایش Micro LED برای اپل واچ ممکن است تا 150 دلار باشد که با در نظر گرفتن قیمت 38 دلاری صفحه‌نمایش‌های OLED خیلی زیاد است.
این تفاوت قیمت موجب می‌شود که قیمت این گجت‌ها بسیار بالا برود و حتی از آیفون‌های اولد هم گران‌تر شوند. حتی با وجود این چالش‌ها، اپل به‌دلیل مزایای تکنولوژی میکرو ال ای دی نسب به اولد، نمی‌تواند قید آن را بزند. این مزایا شامل امکانات ارتقاء‌یافته نمایش بر روی صفحات کوچکتر می‌شود. با دامنه چگالی پیکسل 300-400 PPI، فناوری MicroLED را می‌توان برای ارتقای این گجت‌های پوشیدنی مناسب دانست.

به علاوه، اپل در تلاش است تا با همکاری با تأمین‌کنندگان مختلف، این مانع را برطرف کند. به همین خاطر، این شرکت قصد دارد با Epistar و Osram برای تولید وافر و تراشه، LuxVue برای فناوری برگشتی، و LG Display و ITRI برای اجزای اضافی همکاری کند. با وجود تمام این‌ها، تا زمانی که زنجیره تامین این نمایشگر قطعی نشود، امکان تولید انبوه آن در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.
استفاده از فناوری Micro LED نمایانگر یک سرمایه‌گذاری چشم‌گیر در آینده نمایشگرهای ساعت‌هوشمند محسوب می‌شود و اپل قصد دارد با این نوآوری در این زمینه پیشتاز باشد.
با این حال، از آنجایی که هزینه‌های تولید و پیچیدگی‌های زنجیره تأمین چالش‌های قابل توجهی ایجاد کرده، این ارتقا به تعویق افتاده و باید مدت زمان بیشتری منتظر به‌کارگیری آن در این گجت‌های پوشیدنی ماند.
بیشتر بخوانید:

.
منبع: gizmochina



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *