آخرین نسخه گوگل کروم, ابزار گوگل, اخبار کوتاه, گوگل

با اصلاح گوگل کروم ، دکمه مربوط به پنل کناری حذف شد

با اصلاح گوگل کروم ، دکمه مربوط به پنل کناری

[ad_1]

گوگل کروم به طراحی جدیدی برای صفحهٔ خانگی‌تان دست می‌زند. این بار تغییرات در ستون‌های نشانک‌ها، فهرست خواندن و تاریخچهٔ مرورگر اعمال شده است که تاکنون در سمت راست صفحهٔ مرورگر قرار داشتند. دکمه پانل کناری کروم دسکتاپ حذف شده و دیگر در بالای گوشهٔ سمت راست نخواهید دید. به جای آن، کروم اعلام کرده که شما می‌توانید اکثر ویژگی‌های پانل جانبی را از طریق منوی Chrome باز کنید.

قبلاً، دکمه پانل کناری معمولاً نشانک‌ها را به‌طور پیش‌فرض باز می‌کرد و یک منوی کشویی برای دسترسی به سایر صفحات در دسترس بود. با این تغییر، پنل‌های کناری، لیست خواندن، نشانک‌ها، تاریخچه، حالت خواندن و جستجو همچنان در دسترس هستند. اکنون می‌توانید مواردی را که بیشتر استفاده می‌کنید برای دسترسی سریع‌تر به بخش پارتیشن‌بندی شده جدید پین کنید، اما باید توجه داشته باشید که فضای سمت راست نوار آدرس را پر می‌کند.

نشانک‌ها و فهرست خواندن را می‌توانید در منوی سر ریز سه نقطه، نشانک‌ها و فهرست‌ها پیدا کنید، در حالی که تاریخچه (یا «تاریخچه گروه‌بندی‌شده») چند نقطه بالاتر قرار دارد. همچنین می‌توانید با کلیک راست بر روی یک صفحه، حالت خواندن را راه‌اندازی کنید.

کروم این تغییرات را در رابط کاربری پنل جانبی اعمال کرده است که ابتدا در سال 2022 معرفی شد و به تدریج قابلیت‌های آن را گسترش داد. Google Lens نیز پس از آنها راه‌اندازی شد.

پس از راه‌اندازی مجدد مرورگر در Mac، Windows و ChromeOS، این تغییرات در نسخهٔ 123 پایدار کروم قابل مشاهده است.

منبع: 9to5google

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *