Bethesda Game Studios, Bethesda Softworks, PC, Starfield, Xbox, Xbox Series X/S, اخبار بازی, بازی ویدیویی, نوع پلتفرم

کاهش ۹۷ درصدی تعداد بازیکنان Starfield در استیم طی ۶ ماه

کاهش ۹۷ درصدی تعداد بازیکنان Starfield در استیم طی ۶

[ad_1]

پس از گذشت کمتر از شش ماه از عرضه Starfield، تعداد بازیکنان همزمان این عنوان در استیم (Steam) دچار افتی ۹۷ درصدی شده است.

تبلیغات

بسیاری از بازیکنان پس از عرضه عناوین موفقی نظیر Helldivers 2 و Palworld در پلتفرم استیم، انحصاری بزرگ ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ را از یاد برده‌اند. در وهله اول، جذب ۱۳ میلیون پلیر و نقدهای مثبت متعدد، شروعی قدرتمند را برای آخرین ساخته بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) نوید می‌دادند؛ اما با گذر زمان ورق برگشته و حالا شاهد افت سریع و معناداری در تعداد بازیکنان همزمان این بازی در پلتفرم استیم هستیم.

اما این مسئله‌ چه اهمیتی دارد؟ به عنوان مثال، بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر بیش از صدهزار بازیکن فعال روزانه دارد و چنین عددی، به وضوح مشخص خواهد کرد که Starfield با مشکلاتی در زمینه حفظ بازیکنان خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

در لحظه نگارش این مطلب، Starfield حدود ۱۲ هزار بازیکن همزمان در پلتفرم استیم دارد که بیشتر به علت افزایش تعداد بازیکنان در روزهای آخر هفته است. در سایر روزهای هفته، معمولا شاهد اعدادی بین ۷ تا ۸ هزار بازیکن همزمان هستیم که در مقایسه با دوران اوج این بازی (بیش از ۳۳۰ هزار بازیکن همزمان در استیم)، افت شدیدی را تجربه می‌کند.

کاهش ۹۷ درصدی تعداد بازیکنان starfield در استیم طی 6 ماه

مشخصاً این چیزی نیست که سازندگان بازی در بتسدا انتظارش را داشته‌اند؛ چرا که آن‌ها Starfield را به عنوان یکی دیگر از ساخته‌های بتسدا با طول عمر بالا توصیف می‌کردند و اظهار داشتند که بازیکنان، برای سال‌های متمادی به تجربه آن خواهند پرداخت.

مقایسه Starfield با برادر بزرگ‌ترش، یعنی Skyrim، ضعف عملکرد این عنوان را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. هم‌اکنون، بازیکنان Skyrim در پلتفرم استیم حدود سه برابر این رقم برای ساخته اخیر بتسدا است و این حقیقت، نشان می‌دهد که Starfield در رسیدن به اهداف مشخص شده‌ ایکس باکس و بتسدا موفق نبوده.

حتی عنوانی همچون Fallout 4 هم بازیکنان فعال بیشتری از Starfield در پلتفرم استیم دارد. Fallout 76 هم یکی دیگر از ساخته‌های بتسدا است که از لحاظ تعداد بازیکنان، شانه به شانه Starfield پیش می‌رود.

با در نظر گرفتن اینکه بالغ بر ۲۵۰ نفر از اعضای بتسدا در حال پشتیبانی و تهیه محتوای پس از عرضه برای Starfield هستند، می‌توان راجع به پیشرفت عملکرد این بازی در طول گذر زمان خوش‌بین بود؛ اما فی‌الحال، نکته مثبتی در رابطه با عملکرد فعلی Starfield مشهود نیست.

به این عملکرد ضعیف در تعداد بازیکنان، نزول سطح نظرات استیم بازی به بازه (Mixed Reviews) را هم اضافه کنید. با این وجود، نکته مثبت اینجاست که بتسدا به پشتیبانی و ارائه آپدیت برای Starfield ادامه می‌دهد. از قضا، اخیراً هم شاهد عرضه بزرگ‌ترین به‌روز‌رسانی بتسدا برای این عنوان از زمان انتشارش بودیم.

در انتها، امیدواریم که Starfield بتواند از مخمصه‌ای که در آن گرفته شده، رهایی یابد. هرچه که باشد، نمی‌توان به هیچ وجه ساخته اخیر بتسدا رو دست کم گرفت؛ چرا که پشت سر گذاشتن Baldur’s Gate 3 به عنوان بازی‌شده‌ترین عنوان سال ۲۰۲۳ کار هر کسی نیست.

بنا به شایعات اخیر، به نظر می‌رسد که ایکس باکس درصدد برنامه‌ریزی برای انتشار برخی از عناوین انحصاری خود برای پلتفرم رقیب، یعنی پلی استیشن، بوده و در میان این شایعات نام Starfield هم به دفعات به گوش رسیده است؛ به هر حال، باید منتظر ماند و دید که چه عاقبتی در انتظار بزرگ‌ترین ساخته ایکس باکس و بتسدا خواهد بود.


نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *