آموزش, اخبار کوتاه

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌ و نحوه مشاهده ابلاغیه در سامانه

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌ و نحوه مشاهده ابلاغیه در

[ad_1]

در این مطلب به چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌ و نحوه مشاهده ابلاغیه در آن پرداخته ایم. ثنا به منظور بهره‌مندی از تمام خدمات قضائی به اشخاص حقیقی، از جمله ابلاغ الکترونیک، اطلاع‌رسانی پرونده، نوبت‌دهی و درخواست‌هایی از این قبیل راه‌اندازی شده است.

ثبت ثنا در گوشی کار آنچنان مشکلی نیست و به راحتی با مراجعه به آدرس sana.adliran.ir می‌توانید اطلاعات خود را وارد کرده  و پس از احراز هویت از خدمات آن بهره‌مند شوید. در ادامه، در این بخش، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری در سامانه ثنا را توضیح خواهیم داد.

با راه‌اندازی سامانه ثنا، کاربران می‌توانند به سادگی ابلاغیه‌های قضایی خود را از طریق گوشی و کامپیوتر پیگیری کرده و در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنند. همان‌طور که ذکر شد، سامانه ثنا توسط قوه قضاییه به‌منظور سهولت در ارائه خدمات به مردم ایجاد شده است. با راه‌اندازی ثنا، نیاز به دریافت ابلاغیه به صورت نامه و مامور از بین می‌روند و افراد می‌توانند درخواست‌های قضایی، پیگیری پرونده و ابلاغیه‌های قضایی خود را بدون نیاز به مراجعه به دادسرا پیگیری کنند.

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌ از طریق مرورگر

برای دریافت ابلاغیه‌های الکترونیکی، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت‌نام کنید. در توضیح چگونگی ثبت نام در ثنا باید بگوییم که می‌توانید از دو روش حضوری و غیرحضوری این کار را انجام دهید. اما توصیه ما ثبت‌نام غیرحضوری است؛ چراکه فرایند ثبت‌نام حضوری طولانی و زمانبر خواهد بود. در حالی‌که با ثبت‌نام غیرحضوری، از اتلاف زمان جلوگیری خواهید کرد.

برای ثبت‌ نام در سامانه ثنا با گوشی به قسمت مرورگر رفته و تمامی مراحلی که گفته می‌شود را به دقت انجام دهید:

ابتدا به نشانه اینترنتی sana.adliran.ir بروید و وارد سایت شوید.

گزینه “ثبت‌نام برخط شخص حقیقی” را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده مانند شماره ملی و تاریخ تولد را وارد کنید، سپس بر روی “ادامه” کلیک کنید.

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌
چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌

اگر اطلاعات به‌درستی وارد شده باشند، پیام تایید ثبت‌نام به شما ارسال خواهد شد.

در مرحله بعدی، هزینه ثبت‌نام را به مبلغ 9 هزار تومان آنلاین پرداخت کنید.

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌

در مرحله‌ی بعدی، صفحه سفید را امضا کرده، یک سلفی بگیرید و یک فیلم از خود ضبط کرده و ارسال کنید.

پس از احراز هویت، اطلاعات شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.

در آخر، اگر تمامی مراحل احراز هویت به‌درستی انجام شده باشد، پیامک حاوی رمز شخصی به شما ارسال خواهد شد؛ در غیر این صورت، پیامک عدم تایید احراز هویت دریافت خواهید کرد.

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌
چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌ و نحوه مشاهده ابلاغیه از طریق اپلیکیشن عدالت همراه

علاوه بر مرورگر، با نصب برنامه ثنا یا همان “عدالت همراه” در گوشی، می‌توانید به راحتی ابلاغیه‌های خود را مشاهده کنید. برای این‌کار، کافیست اپلیکیشن ثنا را بر روی گوشی نصب کنید و از امکانات آن استفاده کنید. با این اپلیکیشن یا سامانه ثنا، نیاز به ورود مکرر به سامانه با استفاده از رمز عبور و کد ملی ندارید. با یک بار ورود به اپلیکیشن ثنا، اطلاعات شما ثبت و ذخیره می‌شود و دیگر نیاز به وارد کردن نام کاربری، رمز عبور و کد ملی نخواهید داشت.

نحوه ثبت‌نام ثنا در گوشی از طریق برنامه عدالت همراه به‌شرح زیر است:

برای ثبت نام در گوشی و نحوه مشاهده ابلاغیه از طریق اپلیکیشن در ابتدا نیاز است تا کلمه عدالت همراه را سرچ کرده و بر روی لینک eadl.ir کلیک کنید.

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌

پس از نصب و راه‌اندازی برنامه عدالت همراه، وارد این برنامه شده و گزینه “ثبت‌نام” را انتخاب کنید. مراحل ثبت‌نام از طریق مرورگر گوشی و این برنامه یکسان است، بنابراین همان مراحلی که در مطالب بالا توضیح داده شد، را طی کنید تا در سامانه ثبت‌نام نمایید.

پس از احراز هویت در سامانه ثنا، وارد برنامه عدالت همراه شوید و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورت فراموشی رمز عبور، گزینه “فراموشی رمز عبور” را انتخاب کرده و آن را بازیابی کنید، سپس کد امنیتی برای شما ارسال خواهد شد.

چگونگی ثبت ثنا با گوشی‌

پس از وارد کردن رمز عبور، گزینه “ورود” را انتخاب کنید و بر روی آیکون ابلاغیه‌ها کلیک کنید. در این بخش، می‌توانید ابلاغیه‌های قدیمی و جدید خود را مشاهده کنید.

با نصب اپلیکیشن “عدالت همراه” یا همچنین با استفاده از برنامه ثنا می‌توانید از امکانات سامانه به راحتی بهره‌مند شوید. نسخه موبایل ثنا با نام “عدالت همراه” عرضه شده است و تمام افراد می‌توانند این اپلیکیشن را بر روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

سوالات متداول

ثبت ثنا با گوشی برای افراد زیر 18 سال نیز ممکن است؟

خیر. افراد زیر 18 سال به دلیل اینکه زیر سن قانونی و تحت تکلف سرپرست هستند نمی‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند

آیا ثبت‌نام ثنا برای تمامی افراد اعم از حقوقی و حقیقی یکسان است؟

خیر. افراد حقوقی نیاز به احراز هویت از طریق مراجع قضائی دارند در صورتیکه افراد حقیقی می‌توانند تمامی مراحل را از طریق آنلاین انجام دهند.

نشانی سامانه ثنا چیست؟

شما با مراجعه به سایت sana.adliran.ir می‌توانید اطلاعات خود را وارد کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

اپلیکیشن ثنا چیست؟

نام اپلیکیشن ثنا عدالت همراه است که می‌توانید با جستجوی همان عبارت از طریف لینک  eadl.ir بسته به نوع سیستم عامل گوشی آن را نصب کنید.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *