آموزش سئو, مقالات

نکات استخدام سئوکار؛ نکته‌های مهمی که باید بدانید!

نکات استخدام سئوکار؛ نکته‌های مهمی که باید بدانید

[ad_1]

آشنایی با نکات استخدام سئوکار به شما کمک می‌کند تا بهترین کارشناس در زمینه سئو را استخدام کرده و تأثیر کار او در بهبود رتبه سایت خود را مشاهده کنید. استخدام سئو کار به شما کمک می‌کند تا سایت خود را برای بهینه‌سازی به یک متخصص بسپارید و از مهارت و توانایی او برای افزایش میزان ترافیک سایت و پیشرفت کسب و کارتان کمک بگیرید.

سئو و بهینه سازی شامل روش‌هایی می‌شود که کمک می‌کنند سایت شما در رتبه‌های بهتری در میان سایت‌های پیشنهاد شده توسط گوگل قرار بگیرد. حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که موضوعی را در گوگل سرچ کنید و گوگل سایت‌های مختلف و متعددی را به شما پیشنهاد دهد. تقریبا همه ما تنها سایت‌های اول تا سوم پیشنهاد شده را باز می‌کنیم. پس قرار گرفتن یک سایت در بین رتبه‌های اول گوگل شانس افزایش بازدید سایت را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد. با انجام سئو و بهینه سازی به صورت اصولی می‌توانید در میان اولین سایت‌های پیشنهاد شده توسط گوگل قرار بگیرید.

برای انجام سئو به صورت اصولی باید از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید. در ادامه نکات مهمی که باید در زمان استخدام کارشناس سئو مورد توجه داشته باشید  را بیان و بررسی می‌کنیم.

images 1708512386 65d5d482487dc

برای استخدام کارشناس سئو به چه نکاتی توجه کنیم؟

کارشناس سئو باید مهارت‌ها و توانایی‌هایی داشته باشد تا بتواند در زمینه سئو موفق شود. برای استخدام کردن کارشناس سئو باید به داشتن این توانایی‌ها توجه کنید و مطمئن شوید  که این فرد توانایی‌های لازم برای سئو و بهینه سازی سایت را دارد. برخی از نکات مهمی که باید در استخدام سئوکار مورد توجه داشته باشید عبارتند از:

بررسی نمونه کارهای قبلی

بررسی نمونه کارهای قبلی سئوکار به شما کمک می‌کند تا با سطح توانایی‌ها و مهارت‌های این فرد آشنا شوید. سئو باید به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای انجام شود و انجام آن توسط افراد ناشی و بی تجربه می‌تواند به موفقیت سایت شما صدمه زیادی وارد کند و آمار بازدید سایت شما را به میزان زیادی کاهش دهد. بررسی سایت‌های سئو شده توسط این کارشناس می‌تواند به شما کمک کند تا از توانمند بودن او در زمینه سئو مطمئن شوید.

بررسی رزومه سئوکار

با بررسی رزومه سئوکار با توانایی‌ها و مهارت‌های او آشنا خواهید شد. وجود فعالیت‌های موفق و سابقه درخشان در رزومه فرد می‌تواند خیال شما را برای سپردن سئو سایت به او راحت کند. سابقه کاری طولانی و موفق می‌تواند گرفتن نتیجه مناسب از سئو را برای شما تضمین کند.

images 1708512407 65d5d49795dc8

با سئوکار قرارداد مطمئن ببندید

یکی از مهم‌ترین نکات استخدام سئوکار بستن قرارداد معتبر و شفاف کردن تمام وظایف و مسئولیت‌ها و مسائل مالی است. از جمله نکاتی که حتما باید در قرارداد سئو به آن‌ها اشاره شود هزینه کل، زمان تعیین شده، کلمات کلیدی، زمان شروع و غیره است. بهتر است وضعیت فعلی سایت را نیز به صورت روشن در قرارداد بیان کنید. شفافیت قرارداد به شما و سئوکار کمک می‌کند تا انتظارات و وظایف روشن و مشخصی داشته باشید و به این ترتیب کدورت یا مشکلی بین شما پیش نخواهد آمد.

نکته‌ مهمی که باید توجه داشته باشید این است که در سئو هیچ تضمینی وجود ندارد و هیچ کارشناسی نمی‌تواند به شما این تضمین را بدهد که در رتبه یک گوگل قرار می‌گیرید. الگوریتم‌های گوگل به طور مداوم در حال تغییر هستند و ترکیبی از آن‌ها سبب بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شود. همچنین سئو یک فرایند زمان‌بر است و نمی‌توان زمان دقیقی را برای مشاهده نتایج آن تعیین کرد. به همین دلیل اگر کسی به شما این قول را داد که در زمان مشخصی سایت شما رتبه اول گوگل را به دست می‌آورد به هیچ‌وجه نباید به او اعتماد کنید.

شرایط پرداخت را مشخص کنید

در همان ابتدای کار بهتر است شرایط پرداخت را مشخص کنید و با سئوکار به توافق برسید. معمولا گفته می‌شود شرایط پرداخت ماهانه انتخاب مناسب‌تری است و می‌تواند خیال کارفرما را راحت‌تر کند. اما برخی از سئوکاران نیز می‌خواهند پرداخت را به صورت یکجا انجام دهید. در صورتی که به سئوکار و توانایی‌ها و مسئولیت‌پذیر بودن او اعتماد دارید می‌توانید این موضوع را قبول کنید اما در صورت عدم شناخت بهتر است پرداخت را طبق قرارداد و به صورت ماهانه انجام دهید. موضوع مهم توافق دو طرف و پایبند بودن دو طرف به قرارداد است.

images 1708512426 65d5d4aab6b63

هر ماه از سئوکار گزارش بگیرید

یکی دیگر از نکات استخدام سئوکار این است که هر ماه از او بخواهید گزارش روند و پیشرفت کارش را به شما ارائه دهد. به این ترتیب می‌توانید در جریان کارهای انجام شده قرار بگیرید و پیشرفت سئو و بهینه سازی سایت را دنبال کنید. این گزارش‌های ماهانه خیال شما را از انجام بی عیب و نقص کارها راحت می‌کند. باید مطمئن شوید که سئوکار از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده نمی‌کند. زیرا این روش‌ها شاید در کوتاه مدت رتبه سایت شما را بهبود دهند اما در طولانی مدت سبب صدمه دیدن سایت شما خواهند شد.

تنها با شرکت‌های معتبر کار کنید

برای استخدام کارشناس سئو نمی‌توانید به هرکسی اعتماد کنید. انجام اصولی و حرفه‌ای سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و هر اشتباهی در این زمینه می‌تواند ترافیک سایت شما را به شدت کاهش دهد. به همین دلیل تنها باید به افرادی با رزومه کار درخشان و مجموعه‌هایی که به صورت حرفه‌ای در این زمینه کار می‌کنند اعتماد کنید.

در این نوشته به بیان و بررسی نکات استخدام سئوکار پرداختیم. همان‌طور که توضیح دادیم انجام صحیح سئو و بهینه سازی سایت سبب می‌شود تا سایت شما در میان پیشنهادهای گوگل رتبه خوبی به دست آورد. کارشناس سئو حرفه‌ای که به صورت تخصصی در این زمینه کار می‌کند و رزومه موفقی دارد می‌تواند به شما در داشتن سایتی موفق و پربازدید کمک کند.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *