فناوری ایران

فعالان حوزه هوش مصنوعی: تجربه‌های نظری AI باید به محصولات واقعی بدل شوند

فعالان حوزه هوش مصنوعی تجربه‌های نظری AI باید به محصولات

[ad_1]

رویداد «هما» با میزبانی شرکت هوش مصنوعی فیلاگر برگزار شد؛ رویدادی که نامش از حروف ابتدای کلمات «هوش مصنوعی»، «محصول» و «اختراع» تشکیل شده که انگیزه برگزاری این رویداد را نشان می‌دهد. شرکت‌ها از سراسر ایران گرد هم آمدند تا شنوای تجربه‌های افراد متخصص در حوزه‌های مدیریت محصول هوش مصنوعی و همچنین توسعه این تکنولوژی باشند؛ زیرا هدف از برگزاری رویداد هما، مسیردهی جامعه هوش مصنوعی ایران به سمت تولید محصول و توسعه آن بود.

پوریا حداد، بنیانگذار فیلاگر، مدیر هوش مصنوعی گروه صنعتی انتخاب و بنیانگذار CS50x Tehran، در سخنرانی خود توضیح داد که جامعه هوش مصنوعی ایران به وسیله فیلاگر از سال ۱۳۹۸ شکل گرفته و اکنون لازم است قدمی به پیش بردارد. این قدم بلند اینگونه محقق خواهد شد که به‌جای تمرکز بر الگوریتم‌های AI، تمرکز بر تولید محصول و حتی ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی باشد.

پوریا حداد که از مدیران باتجربه این حوزه است، معتقد بود که یکی از اهداف روشن رویداد هما انتقال تجربه افرادی است که سال‌ها به‌عنوان پروداکت منیجر (مدیر محصول) در زمینه ساخت محصول در حوزه هوش مصنوعی فعالیت کرده‌اند تا برای نیروهای خلاق و تازه‌نفس دریچه جدیدی به این بازار بزرگ با فرصت‌های بی‌نظیر گشوده شود.

عارف توسلی، محقق هوش مصنوعی و دیگر بنیانگذار CS50x Tehran و مدرس این دوره، هدف از ورود به برگزاری رویداد هما را همراهی متخصصین هوش مصنوعی و مدیران محصول برای ساخت محصولاتی متناسب با زندگی روزمره مشتریان داخلی و خارجی دانست. او، که تجربه آموزش هزاران متقاضی این حوزه را دارد، در ادامه اشاره کرد: «تجربه‌های نظری هوش مصنوعی باید به محصولات واقعی بدل شوند.»

در رویداد هما متخصصانی از شرکت‌های دیجی‌کالا، کافه بازار، آپارات، فیلیمو و همچنین فدراسیون بین‌المللی مخترعین و RIT حاضر بودند که در قالب چهار سخنرانی و یک پنل مباحث مورد نظرشان را به مخاطبان ارائه کردند. اکثر مخاطبان حاضر در این رویداد هم کارآفرینان و دانشجویان علاقه‌مند به شروع فعالیت‌های بین رشته‌ای بودند.

معین کافی، مدیر محصول هوش مصنوعی کافه بازار، یکی دیگر از سخنران‌های این مراسم بود که مباحثی را در مورد موتورهای جستجوگر ارائه کرد. او پس از نام بردن از موتور جستجوی گوگل، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین محصولات هوش مصنوعی در جهان با بیش از ۸ میلیارد سرچ روزانه، تعداد جست‌وجو در کافه بازار را بیش از ۱۰ میلیون جست‌وجو اعلام کرد. او در ادامه به چالش‌های این حجم از جست‌وجو و فرایند بهینه‌سازی آن در این مجموعه اشاره کرد و معتقد بود در این محصول هوش مصنوعی داخلی از مدرن‌ترین الگوریتم‌های ممکن استفاده شده تا تجربه بی‌نقصی به کاربر ارائه شود.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *