اخبار علمی, علمی

دانشمندان ژاپنی موفق به ثبت گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر شدند

گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر

مطلب دانشمندان ژاپنی موفق به ثبت گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر شدند [+ویدئو] برای اولین بار در وب سایت تکراتو – زندگی با تکنولوژی نوشته شده است. – تکراتو – زندگی با تکنولوژی – – https://techrato.com/

دانشمندان ژاپنی موفق به ثبت گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر شدند [+ویدئو]

در اتفاقی نادر دانشمندان ژاپنی موفق به ثبت گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر شدند. دانشمندان از دهه 1980 از اینکه گیاهان با یکدیگر پیام رد و بدل می‌کنند آگاه شده بودند اما چگونگی دریافت آن معما باقی‌ مانده بود.

این تیم تحقیقاتی که این اتفاق را به وسیله تکنیک‌های تصویربرداری فوری ثبت کرده‌اند، فهمیدند که گیاهان چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و نسبت به پیام‌های دیگر گیاهان واکنش نشان می‌دهند.

از دهه 1980 دانشمندان درباره‌ی اینکه گیاهان با یکدیگر گفتگو می‌کنند آگاهی داشتند و این ارتباط را در بین 80 گونه گیاهی شناسایی کرده بودند اما این ویدئو نحوه دریافت آن پیام‌ها را نشان می‌دهد و به درک درست چگونگی برقراری ارتباط بین گیاهان کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: به‌زودی فروش اولین محصول دارویی ایرانی در سایت آمازون آغاز خواهد شد

ثبت گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر

به گفته‌ی دانشمندان این حوزه، گیاهان به وسیله غبار‌های ریز و ظریفی که در ترکیبات معلق هوا وجود دارد احاطه شده‌اند و از آنها برای برقراری ارتباط و همچنین محافظت از خودشان استفاده می‌کنند. این فرآیند که برای انسان‌ها ملموس نیست، ترکیباتی مثل بو یا گیاهان‌خواران گرسنه را فراری می‌دهد و در همین حین به گیاهانی که در همسایگی آنها قرار دارند هشدار می‌دهد.

برای این مطالعه تاکویا اومورا و یوری آراتانی، زیست‌شناسان مولکولی فعال در دانشگاه سایتامای ژاپن، نوعی میکروسکوپ فلوئورسنس را برای دیدن نحوه انتقال ترکیبات پخش شده از گیاهانی که آسیب دیده یا آلوده به حشرات که در همسایگی آنها قرار داشت، ساختند.

کرم‌های پیله‌ساز در برگ‌های گوجه‌فرنگی و علف‌های هرز قرار گرفت تا محققان نشانه‌های خطر برای واکنش‌های گیاه دوم، سالم و بدون حشره را ثبت کنند. این گیاهان ژنتیکاً تغییر یافته و سلول‌هایشان حاوی حسگر زیستی بود که در مواجهه با یون‌های کلسیم، به رنگ سبز تغییر می‌کنند. تحقیقات گذشته بر روی گیاهان فلورسنت گل قهر و آشتی نشان داده که در پاسخ به لمس، به سرعت حرکت می‌کنند. حالا، تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد گیاهان چگونه به ترکیبات فرار واکنش نشان می‌دهند. با استفاده از یک پمپ، ترکیبات به گیاه منتقل شده و پس از زخمی شدن، گیاه با انفجار سیگنال‌های کلسیمی به آن پاسخ می‌دهد.

محققان با تحلیل ترکیبات موجود در هوا، دو ترکیب به نام‌های Z-3-HAL و E-2-HAL را شناسایی کردند که سیگنال‌های کلسیمی در گیاه القا می‌کنند. با استفاده از گیاه حاوی حسگر، سلول‌ها شناسایی شدند و تشخیص داده شد که کدام سلول‌ها برای اولین بار به نشانه‌های خطر پاسخ می‌دهند.

سلول‌های نگهبان یا محافظ، در سطوح گیاهی که روزنه‌ها را تشکیل می‌دهند، واقع شده و در معرض Z-3-HAL، سیگنال‌های کلسیمی تولید کرده و سپس سلول‌های مزوفیل پیام را دریافت کرده‌اند. سلول‌های مزوفیل، بخش داخلی برگ‌ها، و سلول‌های اپیدرمی، لایه بیرونی یا پوست برگ‌ها هستند.

ماساتسوگو تویوتا، زیست‌شناس مولکولی دانشگاه سایتاما در ژاپن، اظهار کرده است که این تحقیق نشان می‌دهد گیاهان چگونه به پیام‌های هشداردهنده در هوا واکنش نشان می‌دهند. او بیان کرده که این گفتگو و شبکه ارتباطی در حفاظت از گیاهان همسایه در برابر تهدیدات نقش اساسی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ثبت گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

مطلب دانشمندان ژاپنی موفق به ثبت گفتگوی یک گیاه با گیاه دیگر شدند [+ویدئو] برای اولین بار در وب سایت تکراتو – زندگی با تکنولوژی نوشته شده است. – تکراتو – زندگی با تکنولوژی – – https://techrato.com/

Original Article

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *