رپرتاژ آگهی

تکنیک‌های اجرای تبلیغات به‌صرفه در اپلیکیشن

تکنیک‌های اجرای تبلیغات به‌صرفه در اپلیکیشن

[ad_1]

در فضایی رقابتی که کسب‌وکارها همواره به‌دنبال روش‌های نوآورانه برای جلب توجه مخاطبان خود هستند، تبلیغات درون‌ برنامه‌ای به‌عنوان راهکاری موثر در این زمینه مطرح می‌شود.

این نوع تبلیغات که به‌صورت مستقیم در اپلیکیشن‌های موبایل اجرا می‌شوند، فرصتی منحصربه‌فرد برای برقراری ارتباط سریع با کاربران را فراهم می‌کنند.

ولی هر کسب‌وکاری از جمله شما دوست دارد با هزینهٔ کمتری، نتیجهٔ بهتری بگیرد؛ حالا چطور؟

در این مقاله، قرار است با بررسی تکنیک‌های اجرای تبلیغات به‌صرفه در اپلیکیشن‌ها، به شما کمک کنیم هزینه تبلیغات در اپلیکیشن را بهینه کنید.

آشنایی بیشتر با تبلیغات درون برنامه‌ای

تبلیغات درون برنامه‌ای، به‌معنای معرفی کسب‌وکارها در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی است که دارای مزایایی مانند

یکی از مدل‌های محبوب این نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی اپلیکیشن است. در این مدل، وقتی هزینه می‌کنید که کاربر پس از دیدن تبلیغ، روی آن کلیک کند؛ یعنی نمایش آن هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

خب، حالا که با این تبلیغات آشنا شدید، برویم ببینیم چطور می‌توانیم تبلیغات درون برنامه‌ای را بهینه کنیم تا هزینهٔ آن کمتر شود.

نکته: وقتی آوردهٔ تبلیغات بیشتر باشد و هزینه تغییر نکند، شما در مجموع هزینهٔ کمتری کردید؛ پس حتماً بهینه‌سازی را در دستور کار قرار دهید.

روش‌های بهینه‌سازی تبلیغات درون‌برنامه‌ای

بدون مقدمه برویم سراغ اصل مطلب!

۱. استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی مناسب

استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل ادیوری برای تبلیغات درون برنامه‌ای، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تبلیغات خود را به‌شکلی هدفمند و موثر اجرا کنند.

این پلتفرم‌ها با امکاناتی نظیر هدف‌گیری دقیق مخاطب براساس داده‌های رفتاری و دموگرافیک و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های کمپین، به کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کنند.

همکاری ادیوری با بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن و بازی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که افرادی را متناسب با نیاز خود هدف قرار دهند؛ مثل سالن‌های زیبایی که اپلیکیشن‌های مرتبط با پرسونای خانم را برای جذب لیدهای باکیفیت انتخاب می‌کنند.

۲. انتخاب عنوان جذاب و بهینه

در تبلیغات درون برنامه‌ای، هر کلمه از عنوان باید با دقت انتخاب شود، چرا که فقط ۳۰ کاراکتر برای جلب توجه مخاطب فرصت دارید.

استفاده از کلماتی که حس فوریت و کنجکاوی را برانگیزند یا پیشنهادات ویژه مانند تخفیف‌ها و استفاده از اعداد را شامل شوند، می‌تواند در جلب توجه مخاطب بسیار موثر باشد. به مثال‌های زیر توجه کنید:

استفاده از کلماتی مثل «رایگان» در عنوان هم باعث می‌شود توجه کاربر بیشتر جلب شود. ۲ نمونه را ببینید:

تکنیک‌های اجرای تبلیغات به‌صرفه در اپلیکیشن - گیمفا

۳. توجه به محتوای توضیحات تبلیغ

وظیفهٔ توضیحات تبلیغ، تکمیل‌کردن پیام عنوان است تا به‌شکلی قانع‌کننده کاربر را به انجام عمل موردنظر سوق دهد.

این توضیحات در ۹۰ کاراکتر باید با دقت و شفافیت، ارزش پیشنهادی شما را به مخاطب انتقال دهند؛ بدون آنکه به کلی‌گویی بپردازند. مثلاً برای عنوان‌های بالا از توضیحات زیر می‌توانیم استفاده کنیم:

۴. دعوت به اقدامی مشخص

یک دکمه یا متن دعوت‌به‌اقدام (CTA) موثر، کاربر را به انجام عمل خاصی تشویق می‌کند. این می‌تواند شامل ثبت‌نام، خرید، دانلود یا هر فعالیت دیگری باشد که هدف ما از تبلیغ است.

بهتر است از عبارتی مرتبط با عمل موردنظر یا پیشنهادتان استفاده کنید. چند نمونه ببینید:

۵. استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب

تصویر استفاده‌شده در تبلیغ، چیزی است که همان اول کار، نظر کاربر را به خود جلب می‌کند. پس باید از تصویر، لوگو و ویدیویی مرتبط، جذاب و باکیفیت که پیام تبلیغ را تقویت می‌کند، استفاده کنید.

در صورتی که تبلیغ شما ویدیویی است، لطفا به نکات زیر توجه فرمایید:

۶. آزمایش و بهینه‌سازی مداوم

یک استراتژی موثر تبلیغاتی نیازمند آزمایش و تنظیم مداوم است. این موضوع شامل تغییر در عناصر تبلیغ مانند تصاویر، متن و دکمه‌های CTA و ارزیابی عملکرد آن‌ها برای یافتن ترکیبی است که بیشترین بازدهی را دارد.

مثلاً ممکن است تصویری در تبلیغ بینابینی تمام‌صفحه بهتر عمل کند؛ چون در سایز بزرگ، ارتباط آن با تبلیغ به‌خوبی دیده می‌شود. با این حال، در همسان، به همان خوبی نباشد؛ چون سایز کوچک است و خوب دیده نمی‌شود.

۷. طراحی صفحه فرود مناسب و متقاعد کننده

طراحی یک صفحه فرود (Landing Page) مناسب و موثر نقش کلیدی در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی دارد؛ به ویژه در زمینه تبلیغات درون برنامه‌ای.

صفحه فرود محلی است که کاربران پس از کلیک روی تبلیغ، به آن هدایت می‌شوند و هدف اصلی آن متقاعدکردن کاربر به انجام اقدام مشخصی، مانند خرید محصول، ثبت‌نام، دانلود اپلیکیشن و غیره است.

در تصویر زیر تبلیغ را سمت چپ تصویر و لندینگ پیج را سمت راست آن می‌بینید که چطور به ارزش و تمایز خود اشاره کرده است:

تکنیک‌های اجرای تبلیغات به‌صرفه در اپلیکیشن - گیمفا

با ادیوری تبلیغات درون برنامه‌ای خود را همین حالا شروع کنید

پلتفرم‌ ادیوری با ارائه راهکارهای نوآورانه و استفاده از الگوریتم هوشمند در زمینه نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای، به شما کمک می‌کند با دقت بیشتری به مخاطبان خود دست پیدا کنید و بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود بخشید.

این پلتفرم‌ امکان آزمایش و تحلیل داده‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید با انعطاف‌پذیری بیشتری روی استراتژی‌های خود کار و نتیجهٔ بهتری از کمپین‌های تبلیغاتی کسب کنید.

در نهایت، موفقیت در تبلیغات درون برنامه‌ای به ترکیبی از خلاقیت، استراتژی دقیق و استفاده از فناوری‌های پیشرفته بستگی دارد.

ادیوری با ارائه راه‌حل‌هایی برای هر یک از این جنبه‌ها، به‌عنوان شریکی ارزشمند برای دستیابی به این اهدف عمل می‌کند.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *