ابزار هوش مصنوعی فیس بوک, اپل, تراشه هوش مصنوعی, تکنولوژی هوش مصنوعی, فناوری, کسب و کار, هوش مصنوعی

اپل با تصاحب ۳۰ شرکت هوش مصنوعی، برای رقابت‌با مایکروسافت خیز برداشت

اپل با تصاحب ۳۰ شرکت هوش مصنوعی، برای رقابت‌با مایکروسافت


گزارش جدیدی نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ استارتاپ هوش مصنوعی را خریداری کرده و این تعداد بیشتر از هر شرکت فناوری دیگری بوده است. گفته شده که کوپرتینویی‌ها برخی از شرکت‌های نوپا را پیش از شروع رشد آن‌ها تصاحب کرده‌اند.

تلاش اپل برای خلق نوآوری در حوزه‌ی هوش مصنوعی، در یک سال اخیر بیشتر شده است که از جمله‌ی آن‌ها، خرید استراتژیک تعدادی از استارتاپ‌ها و جذب نیروهای متخصص هوش مصنوعی را می‌توان ذکر کرد.

طبق گزارش منتشر شده در Statista، تصاحب ۳۲ استارتاپ هوش مصنوعی توسط تولیدکننده‌ی گوشی آیفون، بیشترین تعداد در میان غول‌های فناوری در سال ۲۰۲۳ است. گوگل با ۲۱ خرید جایگاه دوم را بعد از اپل دارد و متا با ۱۸ و مایکروسافت با ۱۷ خرید در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

نمودار تصاحب استارتاپ های هوش مصنوعی توسط گوگل و اپل و متا و مایکروسافت

نکته‌ی قابل توجه در روند خرید شرکت‌های نوپا توسط اپل، تأکید بر خرید استارتاپ‌ها در مراحل اولیه است که وجود استراتژی فعالی برای شناسایی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های هوش مصنوعی نوظهور تا پیش از عمومی شدن آن‌ها را نشان می‌دهد.

اپل اغلب خریدهای خود را به‌صورت آرام و بدون هیچ اعلانی انجام می‌دهد. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در سال ۲۰۲۱ گفت که شرکت به‌طور میانگین هر سه تا چهار هفته یک استارتاپ را خریداری می‌کند و در سال بعد گفت که هر دو تا سه هفته یکی را می‌خرد.

مقاله‌های مرتبط

کوپرتینویی‌ها گفته‌اند که معمولاً شرکت‌ها را بر اساس نوآوری و نیروی انسانی‌شان می‌خرند، اما تقریباً هیچ‌وقت دلیل خرید خاصی را ذکر نکرده‌اند و در پاسخ به علت تملک شرکت‌ها گفته‌اند: «اپل گاهی اوقات شرکت‌های فناوری کوچک‌تر را می‌خرد و ما معمولاً اهداف و برنامه‌های خود را فاش نمی‌کنیم.»



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *