اخبار گوگل, تکنولوژی, شرکت ها, گوگل, مقالات, هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جمنای لایو گوگل با درک محیط اطراف به سوالات پاسخ می‌دهد

هوش مصنوعی جمنای لایو گوگل با درک محیط اطراف به

[ad_1]

گوگل در راستای بهبود درک انسان‌ها و ارتباط آسان‌تر با آن‌ها، به توسعه‌ی چت‌بات جدیدی با نام جمنای لایو (Gemini Live) پرداخته است. این پروژه که به صورت پیش‌نمایش در مراسم بزرگ I/O 2024 معرفی شد، قابلیت انجام مکالمات صوتی جامع و کامل با جمنای را از طریق گوشی‌های هوشمند به کاربران می‌دهد.جمنای لایو امکان قطع مکالمه‌ی صوتی در صورت نیاز کاربر را فراهم می‌کند تا به شکلی که با الگوی گفتاری کاربر هماهنگ شده باشد، با آن ارتباط برقرار کند. هوش مصنوعی این چت‌بات قادر است اطلاعات محیط اطراف کاربران را از طریق تحلیل عکس‌ها و ویدئوهای گوشی‌هایشان دریافت و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد.



هوش مصنوعی جمنای لایو رایگان نیست

با استفاده از جمنای لایو، کاربران می‌توانند سوالاتی درباره‌ی اشیاء یا محیط اطرافشان داشته باشند و منتظر پاسخ او باشند. این چت بات قادر است با تشخیص موقعیت فعلی کاربر یا نام اشیاء در دید دوربین گوشی به سوالات کاربر پاسخ دهد. به علاوه، این چت‌بات می‌تواند اطلاعاتی را مانند کاربرد یک کد کامپیوتری یا موقعیت گذشته‌ی یک شی را به کاربران ارائه دهد.

هوش مصنوعی جمنای لایو گوگل با درک محیط اطراف به سوالات پاسخ می‌دهد

سیسی هسیائو، مدیر جمنای در گوگل، تاکید دارد که جمنای لایو باعث بهبود درک کاربر از جمنا می‌شود و تجربه‌ی مکالمه‌ی واقعی با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. این چت‌بات، به عنوان یک مربی مجازی نیز عمل می‌کند و کاربران را در موارد مختلفی مانند آمادگی برای مصاحبه‌های کاری یا ارائه‌ی سخنرانی‌ها راهنمایی می‌کند.

برای استفاده از جمنای لایو، کاربران باید اشتراک Google One AI Premium را با قیمت 20 دلار در ماه تهیه کنند که بعد از عرضه در اختیار افراد خواهد بود. این چت‌بات از معماری مدل زیربنایی Gemini 1.5 Pro بهره‌مند است که باعث بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی آن شده است.

منبع: techcrunch

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *