اخبار کوتاه, جنگ, حمله روسیه به اوکراین, روسیه

نگرانی امریکا از سلاح ضد ماهواره روسیه ، این سلاح چه ویژگی هایی دارد؟

امریکا از سلاح ضد ماهواره روسیه ، این سلاح

[ad_1]

روز پنج‌شنبه، یکی از مقامات جمهوری‌خواه ایالت متحده در کنگره در‌باره‌ سلاح ضد ماهواره روسیه موسوم به نگران‌کننده هشدار داد و آن را تهدیدی جدی تلقی کرد. یک مقام برجسته جمهوری‌خواه در کنگره نیز هشداری مبهم درباره “تهدید جدی” علیه امنیت ملی آمریکا صادر کرد. شبکه خبری سی‌بی‌اس اعلام کرده که این سلاح فضایی قرار است برای هدف‌گیری ماهواره‌ها به کار گرفته شود و از انرژی اتمی برای انجام این وظیفه بهره می‌برد.

اطلاعات حاکی از این است که این سلاح در فضا قرار گرفته و می‌تواند با استفاده از انرژی اتمی به ماهواره‌ها هجوم بیاورد. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، در گزارشی اعلام کرد که گرچه این ابزار به وجود آمده، اما هنوز در موقعیت نصب نشده است.

با این حال، جان کربی در بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه، اطلاعات دقیقی را در مورد این تهدید ارائه نکرد و از اظهار جزئیات بیش از حد خودداری کرد.

در پاسخ به این ادعاها، دولت روسیه واشنگتن را به استفاده از ادعاهای تسلیحات جدید خود متهم کرده و مدعی شده که با این اقدام، آمریکا قصد دارد نظر کنگره را به نفع خود که حمایت بیشتر از اوکراین است، برگرداند. با هدف گرفتن کنگره برای تصویب کمک بیشتر به اوکراین مرتبط است.

جان کربی، که به عنوان دستیار ارشد رئیس‌جمهور جو بایدن تازه منصوب شده است، اعلام کرد که تهدید فوری علیه امنیت مردم آمریکا وجود ندارد و افزود: “ما در مورد سلاحی صحبت نمی‌کنیم که بتواند به جمعیت انسانی حمله کند یا در زمین موجب خسارت فیزیکی شود.”

نظر شما درباره‌ی ویژگی‌های سلاح ضد ماهواره روسیه چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *