Anime, Frieren: Beyond Journey's End, Madhouse, انتخاب سردبیر, فیلم و سریال, معرفی انیمه, مقالات سینما

معرفی انیمه Frieren: Beyond Journey’s End | گذر عمر از دید اِلفی نامیرا

معرفی انیمه Frieren Beyond Journeys End گذر عمر از


مجموعه Frieren: Beyond Journey’s End یکی از زیباترین ساخته‌های دنیای انیمه در طی چند سال اخیر به شمار می‌رود که حول محور مفهوم زندگی و ارزش عمر جریان دارد.


سال ۲۰۲۳ میلادی را می‌توان به عنوان یکی از جذاب‌ترین دوران مدیوم انیمه در تمام دوران به حساب آورد که آثار بزرگ و کوچک مختلفی به نمایش درآمده و مخاطبین خود را حسابی به وجد آورده‌اند. از انیمه سینمایی جدید هایائو میازاکی افسانه‌ای به نام The Boy and the Heron گرفته تا آثار تلویزیونی همچون فصل‌های جدید Vinland Saga، Bungo Stray Dogs، Jujutsu Kaisen، Bleach و قسمت‌های ادامه‌دار One Piece که هر سلیقه‌ای به نحو احسنت تحت پوشش قرار داده شده است. همچنین نباید از یاد ببریم که سال نام برده بالاخره زمانی بود که حماسه Attack on Titan به شکلی به یاد ماندنی برای همیشه پایان یافت.

در چنین سال شلوغ و بزرگی شاهد پخش انیمه کاملاً جدیدی به نام Frieren: Beyond Journey’s End بودیم که در آن نه خبری از نبردهای حماسی و دیوانه‌وار بود و نه فصل جدیدی از اثری شناخته شده و محبوب به شمار می‌رفت. با این حال این اثر نام برده شده نه تنها در بسیاری از هفته‌ها در جمع پربیننده‌ترین انیمه‌ها قرار داشت، بلکه با کسب میانگین امتیاز ۹.۱۴ در وبسایت MyAnimeList دستاوردی قابل توجه را رقم زده است.

مجموعه‌ای زیبا، آرامش بخش و مملو از حس و حال خوب که در معرفی انیمه این هفته به سراغش رفته تا این گوهر ارزشمند را به شما معرفی نماییم.

معرفی انیمه Frieren: Beyond Journey’s End | گذر عمر از دید اِلفی نامیرا - گیمفا
  • نام انیمه: Frieren: Beyond Journey’s End
  • نام انیمه به فارسی: فریرن: فراتر از پایان سفر
  • ژانر: فانتزی، درام و ماجراجویی
  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • مانگاکا: کانهیتو یامادا
  • استودیو سازنده: مدهاوس
  • کارگردان: کیچیرو سایتو

در آغاز انیمه Frieren: Beyond Journey’s End با تیمی ۴ نفره از قهرمانانی مواجه می‌شویم که ماموریت ۱۰ ساله خود حول محور رویارویی با پادشاه اهریمنی مرگبار را به پایان رسانده و حال که به دوستانی صمیمی و نزدیک تبدیل شده‌اند، به پایتخت سرزمینشان بازگشته تا در عین دریافت جایزه وعده داده شده، جشن گرفته و برای همیشه با یکدیگر خداحافظی نمایند. تیمی که شامل الفی جادوگر به نام فریرن، کشیشی به نام هایتر، جنگجوی دوارفی به نام ایزن و قهرمانی به نام هیمل می‌باشد.

این ۴ نفر با پشت سر گذاشتن وقایعی مرگبار، خاطراتی ارزشمند را در کنار یکدیگر رقم زده به نوعی که عملاً تبدیل به خانواده‌ای دوست داشتنی شده‌اند. با این حال برخلاف میل باطنی، زمان وداعشان فرا رسیده و عهد می‌بندند که ۵۰ سال بعد باری دیگر به ملاقات یکدیگر روی آورده تا به نوعی دوستی‌شان یادآوری شود. مدت زمان طولانی که برای هیمل، هایتر و ایزن بسیار دور و شاید که دست نیافتنی به نظر برسد اما فریرن نسبت به آن بسیار عادی رفتار می‌کند؛ زیرا او الفی نامیرا محسوب می‌شود.

معرفی انیمه Frieren: Beyond Journey’s End | گذر عمر از دید اِلفی نامیرا - گیمفا

پس از گذشت ۵۰ سال فریرن باری دیگر به پایتخت سرزمین انیمه Frieren: Beyond Journey’s End بازگشته و در جست و جوی دوستانش، با پیرمردی سالخورده روبرو می‌شود که در اصل همان هیمل، قهرمان رنگین مویی می‌باشد که فاصله چندانی با مرگ ندارد. آن‌ها پس از خوش و بش با یکدیگر به سمت هایتر و ایزن عازم شده تا برای آخرین‌بار کنار هم جشن گرفته و به مشاهده ستارگانی بپردازند که آسمان را نورانی کرده‌اند. جشنی که با مرگ هیمل پایان یافته و سپس شاهد هستیم که فریرن با مسئله‌ای مواجه می‌شود که تا زمان مرگ دوستش نسبت به آن بی‌توجه بوده است.

گذر زمان و پایان یافتن عمر، برای فریرن به عنوان یک الف معنایی نداشته و عملاً ۵۰ سال برایش در کسری از ثانیه سپری می‌شود. به همین منظور نیز هیچ درکی نسبت به از دست رفتن دوستانش نداشته و تازه متوجه می‌شود که چه زمان‌هایی را می‌توانسته تا در کنار آن‌ها، مخصوصاً هیمل بگذراند و حال چنین اتفاقی تنها حسرتی دست نیافتنی برایش محسوب می‌شود. دختری زیبا که علی‌رغم ظاهر سرد و خشکی که دارد، از باطنی مهربان و دلسوز بهره برده و پی بردن به چنین واقعیت دردناکی منجر به سرازیر شدن اشک از چشمانش می‌شود.

معرفی انیمه Frieren: Beyond Journey’s End | گذر عمر از دید اِلفی نامیرا - گیمفا

پس از وداعی دوباره با دوستانش راهی سفری چندین ساله شده که در این میان باری دیگر با کشیش سابق یعنی هایتر روبرو می‌شود که نوبت وی برای رویارویی با مرگ فرا رسیده و در روزهای پایانی عمرش از فریرن درخواست می‌کند تا سرپرستی دختربچه‌ای معصوم و یتیم به نام فرن را بر عهده بگیرد که از قضا، او نیز به قدرت‌های جادویی تسلط داشته و در صورت یادگیری طلسم‌ها می‌تواند به جادوگری قدرتمند تبدیل شود.

علی‌رغم این که فریرن در ابتدا از بر عهده گرفتن چنین مسئولیتی سر باز می‌زند اما به دوستی با هایتر احترام گذاشته و فرن را زیر پر و بال خود می‌گیرد. دخترانی که ماجراجویی پرفراز و نشیبی را در سرزمین Frieren: Beyond Journey’s End آغاز کرده و اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی و جذاب را رقم می‌زنند. ماجراجویی که هر چه پیش می‌رود، احساسات فریرن را بیش از پیش به چالش کشیده و او با مفهوم عمر و گذر زمان آشنا می‌شود تا در نهایت این مسئله زمانی نمود پیدا می‌کند که خاطراتش با دوستانش مخصوصاً هیمل را یادآوری می‌کند؛ انسانی که خواستار گذراندن وقت بیشتری با فریرن بود و محدودیت عمر چنین اجازه‌ای را به وی نمی‌داد.

معرفی انیمه Frieren: Beyond Journey’s End | گذر عمر از دید اِلفی نامیرا - گیمفا

در نهایت باید گفت Frieren: Beyond Journey’s End ساخته استودیو مشهور مد‌هاوس یکی از زیباترین انیمه‌های چند سال اخیر به شمار می‌رود که در ظاهر داستان ساده‌ای را روایت می‌کند. با این حال از همان قسمت آغازین احساسات سرشار خود را در برابر مخاطبینش به معرض نمایش گذاشته و شما را غرق در دنیای منحصر به فرد و کمتر دیده شده‌ای می‌کند که قطعاً از تک تک قسمت‌هایش لذت خواهید برد.

اگر دوست دارید تا ماجراجویی نه چندان پرزد و خورد ولی به یاد ماندنی را در دنیای انیمه تجربه کنید، تماشای Frieren: Beyond Journey’s End را به شما پیشنهاد می‌نماییم. اثری که به زیبایی هر چه تمام می‌تواند اهمیت ثانیه به ثانیه لحظات زندگی را برایمان یادآور شود تا بلکه قدر بودن کنار عزیزامان را بیشتر دانسته و یاد بگیریم که خاطراتی ارزشمند را کنار آن‌ها رقم بزنیم.

منبع: گیمفا

تبلیغات
Alishz



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *