اخبار ایران, اخبار خودرو, اخبار داخلی, اخبار کوتاه, تصادفات جاده ای, خودرو

طرح هلال احمر برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان ؛ قهوه رایگان می‌دهیم!

طرح هلال احمر برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان ؛

[ad_1]

هلال احمر با طرح توزیع رایگان قهوه قصد دارد از خواب آلودگی رانندگان در جاده‌ها به خصوص در ایانlعید نوروز جلوگیری کند. طبق آمار بیشترین عامل تصادفات ایران، خستیی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

جدای از خودروهای بی‌کیفیت داخلی که یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات رانندگی و مرگ و میر رانندگان است، خستگی و خواب آلودگی رانندگان نیز درصد بالایی از سوانح رانندگی را تشکیل می‌دهد.

به عقیده کارشناسان، رانندگی با بدنی خسته و حالت خواب‌آلودگی هیچ فرقی با رانندگی در حالت مستی ندارد. از این رو رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، راهکاری برای کاهش خطرات تصادف ارائه کرده است. وی می‌گوید: «با توزیع قهوه و نوشابه‌های حاوی کافئین و همنین هر ماده غذایی حاوی کافئین بین رانندگان می‌توان خستگی رانندگان را از بین برد.»

خواب آلودگی رانندگان اصلی‌ترین علت تصادفات رانندگی در ایران است

طبق آمار، بیشترین میزان وقوع تصادفات رانندگی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده است. این مشکل اما فقط در کشور ما یک معذل است. می‌پرسید چرا؟ پاسخ در عدم وجود تکنولوژی «سیستم پایش هوشیاری رانندگان» در خودروهای ساخت داخل است که با پایش وضعیت چشمان راننده می‌تواند خستگی را تشخیص داده و کنترل خودرو با به دست گیرد.

این تکنولوژی در کشورهای دیگر به یکی از موردنیازترین و مهم‌ترین آپشن‌های خودرو بدل شده است. اما برای خودروهای ساخت کشور ما که عاری از اینگونه آپشن‌هاست، اوضاع متفاوت خواهد بود.

هرساله با آغاز تعطیلات نوروز، سیل عظیمی از سفرهای نوروزی آغاز می‌شود. بیشترین آمار تصادف و مرگ و میر نیز در این ایام به وقوع می‌پیوندد. این مهم قطعاً متوجه مسئولین می‌شود.

خواب آلودگی رانندگان اصلی‌ترین علت تصادفات رانندگی در ایران است

توزیع قهوه بی رانندگان برای جلوگیری از حوادث مربوط به خواب‌آلودگی

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، ارائه قهوه مجانی به رانندگان یک راهکار مفید برای مقابله رانندگی در حالت خواب‌آلودگی است. او در جریان اظهارات خود با رسانه‌ها گفت:

«پیشنهاد می‌دهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای به رانندگان قهوه مجانی بدهید. همچنین می‌توانیم نوشابه خاص با کافئین بالا تولید کنیم و به رانندگان در جاده‌ها بدهیم. خواب‌آلودگی از مهم ترین علت تصادفات در جاده‌هاست و این کار می‌تواند از وقوع تصادف جلوگیری کند.»

براساس آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی پلیس راهور،‌ 1217 نفر در پی تصادفات رانندگی طی طی تعطیلات نوروز 1402 جان خود را از دست دادند. این آمار نسبت به سال گذشته افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد. به گفته سردار «تیمور حسینی»، رییس پلیس راهور، 64 درصد از علت این تصادفات در ایام نوروز مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت بالا بوده است. این دو مسئله به‌سادگی قابل پیشگیری است. از این رو به شما توصیه می‌کنیم حتی اگر قهوه مجانی به رانندگان ارائه نشد، مدت زمانی را در سفرها به استراحت و نوشیدن قهوه (یا هر نوشیدنی کافئین‌دار دیگر) سپری کنید.

نظر شما درخصوص ایده هلال احمر برای کنترل و جلوگیری از تصادفات رانندگی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *