اخبار ایثارگران و جانبازان, اخبار عمومی

سایت ثبت نام خودرو ایثارگران و تعیین اولویت جانبازان • مجله تصویر زندگی

سایت ثبت نام خودرو ایثارگران و تعیین اولویت جانبازان •

[ad_1]

ثبت نام خودرو ایثارگران

نحوه ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر

دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعیه شماره چهار دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر منتشر شد. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

نظر به اصلاح آئین نامه اجرایی بند و تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به شماره ۲۱۲۰۶۱ ت ۶۲۲۰۲ ه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ مبنی بر تغییر گروه بندی جانبازان مشمول در سطوح ۳۰ – ۳۵ هزار یورو (ارزش خودرو در مبدا) و همچنین افزوده شدن برخی خودروهای جدید وارداتی به سبد انتخاب خودروهای موجود و عدم ثبت نام برخی از جانبازان معزز، با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران مقرر شد مطابق سطح بندی ذیل با مراجعه به سایت Janbazan.saleauto.ir نسبت به ثبت مشخصات و انتخاب خودرو و یا ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

۱- جانبازان ۷۰ درصد ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه (مورخ پنجم و ششم اسفند ماه ۱۴۰۲)

۲- سایر جانبازان ۷۰ درصد در روزهای دوشنبه و سه شنبه (مورخ هفتم و هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲)

۳- جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد در روزهای چهارشنبه پنج شنبه و جمعه (مورخ نهم – دهم – یازدهم اسفند ماه)

اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه ثبت نام و تکمیل مشخصات در سایت مذکور موجود و قابل بهره برداری است.

جانبازان الزاماً در زمان‌های تعیین شده مجاز به ورود به سامانه هستند.

لازم به یادآوری است بنا بر اخبار واصله برخی از افراد فرصت طلب به انحاء مختلف درصدد کسب امتیاز متعلق به این عزیزان در راستای سوداگری و… هستند لذا شایسته است جانبازان معزز ضمن آگاهی و هوشیاری نسبت به مقاصد سو و غیر قانونی این افراد و عدم هرگونه همکاری، موارد و مراجعات احتمالی را به مبادی مربوطه منعکس کنند.


سایت ثبت نام خودرو وارداتی برای جانبازان

ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت:  جانبازان مشمول دریافت خودروهای وارداتی می‌توانند جهت اطلاع از نوع خودروهای وارداتی عرضه‌شده و انتخاب آن از فردا به مدت ۹ روز به سایت janbazan.saleauto.ir مراجعه و خودرو موردنیاز خود را تعیین کنند.

تاریخ ثبت نام خودرو جانبازان

این مرحله صرفاً جهت پایش درخواست جانبازان برای برنامه‌ریزی واردات و زمان‌بندی تحویل خودرو است. در روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ماه جانبازان ۷۰ درصد ویژه امکان انتخاب خودرو دارند. در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه سایر جانبازان ۷۰ درصد خودروهای خود را انتخاب خواهند کرد و در نهایت روزهای هشتم و نهم بهمن‌ماه نیز جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد می‌توانند به سایت مراجعه کنند و خودروهای وارداتی خود را مشاهده و انتخاب کنند.

همچنین روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ بهمن مجدداً سامانه برای کلیه جانبازان واجد شرایط باز و چنانچه جانبازی از ثبت‌نام جامانده یا قصد ویرایش دارد این امکان فراهم است تا اقدام کند.

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نحوه تعیین اولویت جانبازان برای دریافت خودرو را اعلام کرد.

غلامرضا طائبی در رابطه با تعیین اولویت‌های جانبازان جهت دریافت خودرو گفت: با توجه به جلسات مدیران گروه‌های تخصصی و از طرفی تصریح قانون بر محدودیت‌های جسمی و حرکتی، مقرر شد در نوبت اول جانبازان با کدهای جانبازی قطع عضو و معادل قطع عضو برای دریافت خودرو معرفی شوند. وی افزود: با تخصیص تعداد بیشتر خودرو در نوبت‌های بعد جانبازان دیگر نیز به خودروسازان معرفی می شوند.

اطلاعیه خودرو جانبازان شماره یک

به اطلاع کلیه جانبازان محترم می رساند این مرحله صرفا جهت پایش میزان درخواست جانبازان محترم برای برنامه ریزی واردات و زمان بندی تحویل خودرو می باشد، لذا بر اساس ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی بند (و)تبصره( ۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲کل کشور و به منظور اجرایی شدن تکالیف قانونی آیین نامه مذکور طی سه مرحله
از روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ تا روز پنج شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۵ مدت دو روز فقط جانبازان معزز ۷۰ درصد( دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع )تا سقف ۳۵ هزار یورو (سیف ) می توانند از خودروهای اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

از روز شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ تا روز یک شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ مدت دو روز فقط سایر جانبازان معزز ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو (سیف) می توانند از خودروهای اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ تا روز سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ مدت دو روز فقط جانبازان معزز ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو (سیف) می توانند از خودروهای اعلامی، انتخاب خودرو نمایند.

لازم به ذکر است تعیین سقف انتخاب جانبازان بر اساس فهرست ارائه شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و وزارت صنعت معدن و تجارت هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نداده است. همچنین فرایند ثبت درخواست خودرو وارداتی جانبازان معزز به شرح ذیل می‌باشد ۱- ثبت اطلاعات فردی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو ۲ -ایجاد دسترسی به متقاضی جهت انتخاب یک خودرو از خودروهای قابل عرضه و ارسال درخواست به شرکت های وارد کننده خودرو ، بدیهی است تمام خودروهای انتخابی دارای کف درخواست بوده وچنانچه حد نصاب خودرو تکمیل نگردد به جانباز معزز اطلاع رسانی می گردد تا خودرو دیگری را انتخاب نماید .

انتخاب خودرو هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد شرکت های وارد کننده صرفاً براساس فراخوان و عقد قرارداد نهایی با شرکتهای واردکننده خودرو می باشد.

واگذاری خودرو داخلی و خارجی به ایثارگران


طائبی ادامه داد: با توجه به مشکلات جانبازان و عوارض جسمی و روحی که درگیر آن هستند، هر کدام به نحوی نیازمند دریافت خودرو هستند اما به دلیل محدودیت تعداد خودرو اختصاص یافته، در نوبت اول جانبازان قطع عضو و معادل قطع عضو معرفی خواهند شد.

پیش از این سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفته بود: در راستای اجرای ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان ۲۵ الی ۴۹ درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت مورد تائید کمیسیون پزشکی بنیاد بعد از حدود ۱۰ سال از زمان اجرای قانون جامع و نظر به مساعدت وزارت صمت و بانک مرکزی، مقرر شد از مهرماه امسال برای ۲ هزار و ۱۱۲ نفر از مشمولان فوق به صورت جداگانه، یکهزار و ۲۰۰ نفر توسط ایران خودرو، خودرو ۲۰۷ اتوماتیک و ۹۱۲ نفر توسط شرکت سایپا خودرو شاهین اتوماتیک اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

وی افزود: در ارتباط با فرآیند اجرا مقرر شد که در هر ماه پیامکی از سوی شرکت‌های خودرو ساز به مشمولان برای تکمیل اطلاعات و انتخاب نمایندگی و دریافت پیش فاکتور اقدام، و بانک‌های عامل نیز هر ماه برای این افراد نسبت به ارسال پیامک برای دریافت تسهیلات موضوع واگذاری خودرو از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه و تکمیل مابه‌التفاوت وجه توسط مشمول اقدام شود تا مطابق آئین نامه مذکور شرکت‌های خودرو ساز بعد از دو ماه از تکمیل وجه نسبت به تحویل خودرو به این افراد اقدام کنند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت پذیرفته و نظر مساعد شرکت های خودرو ساز، مقرر شد با توجه به محدودیت‌های حرکتی مشمولان خودرو اتوماتیک به آنها تحویل داده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طی چند روز گذشته از سوی هر دو خودروساز پیامک‌های ثبت نام و تکمیل پروفایل برای مشمولان ارسال و مقرر شده پیامک‌ها دوباره برای آنها ارسال شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: از مشمولان تقاضا می ‌شود در زمان مقرر نسبت به ثبت نام و دریافت تسهیلات وام و تکمیل وجه اقدام کنند.

وی افزود: در خصوص خودروهای وارداتی نیز مراتب از مراجع ذیربط در دست پیگیری است.

سایت ثبت نام خودرو ایثارگران (ایرانخودرو)

چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ با اعلام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر جزییات واگذاری خودرو به ایثارگران مشمول، شرکت ایران خودرو که یکی از دو شرکت واگذاری خودرو به ایثارگران است مراحل دریافت خودرو پژو ۲۰۷ دنده اتومات را به شرح زیر اعلام کرد: ایثارگران واجد شرایط پس از دریافت پیامک جهت ثبت نام خودرو و تکمیل فرآیند به آدرس مراجعه نمایند.

فروش فوری ۲۰۷ اتوماتیک ویژه جانبازان

شرح خودروکلاس خودرورنگ های قابل عرضهقیمت مصوب فروشموعد تحویل
۲۰۷ اتوماتیک۶۰۶۰۷نقره ای تیتانیوم، خاکستری، مشکی آبنوس، سفید۴/۲۰۴/۲۴۸/۰۰۰۶۰ روزه

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *