رپرتاژ آگهی, رپورتاژ خبری, معرفی کسب و کار

اسلیو معده یا لیپوماتیک؟ کدام جراحی بهتر است؟ • مجله تصویر زندگی

اسلیو معده یا لیپوماتیک؟ کدام جراحی بهتر است؟ • مجله

[ad_1]

جراحی اسلیو معده یا لیپوماتیک

چاقی یکی از مشکلاتی است که امروزه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. چاقی می تواند منجر به بروز بیماری های مختلفی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و… شود. برای کاهش وزن، روش های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به رژیم غذایی، ورزش، دارو درمانی و جراحی اشاره کرد.

جراحی چاقی یکی از روش های موثر برای کاهش وزن است که می تواند به کاهش وزن قابل توجهی در افراد چاق منجر شود. در این مقاله، به بررسی روش درمانی جراحی چاقی، یعنی اسلیو معده و لیپوماتیک که نوعی از جراحی زیبایی است، می پردازیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم. اگر شما هم به فکر کاهش وزن هستید و بین جراحی اسلیو معده و لیپوماتیکمردد هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با مزایا و معایب هر یک آشنا شوید و تصمیم درستی بگیرید.

جراحی اسلیو معده

اسلیو معده

اسلیو معده یکی از روش های جراحی چاقی است که در آن، بخش بزرگی از معده برداشته می شود و بخش باقیمانده به شکل یک تیوب باریک یا موز در می آید. این جراحی باعث می شود که فرد احساس سیری زودرس داشته باشد و در نتیجه، مقدار غذای کمتری مصرف کند. در عمل اسلیو معده، از طریق یک برش کوچک در شکم، دوربینی به داخل بدن فرستاده می شود.

سپس، جراح با استفاده از ابزارهای مخصوص که از طریق سه برش یک سانتی دیگر وارد حفره شکم می شوند، بخش بزرگی از معده را برداشته و بخش باقیمانده را به شکل یک تیوب باریک در می آورد. عمل اسلیو معده معمولاً به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود و نیاز به بیهوشی عمومی دارد. مدت زمان این جراحی حدود یک ساعت است.

مزایا اسلیو معده

  • کاهش وزن قابل توجه

  • بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مثل فشار خون

  • بهبود کیفیت زندگی

  • لاغر شدن تمام قسمت های بدن

  • کاهش خطر مرگ

معایب اسلیو معده

جراحی لیپوماتیک

لیپوماتیک

لیپوماتیک یک روش جراحی زیبایی است که در آن، چربی های اضافی بدن با استفاده از یک دستگاه مخصوص، از بدن خارج می شود. این جراحی معمولاً برای کاهش چربی های موضعی در نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلو، ران، باسن و… انجام می شود. در عمل لیپوماتیک، از یک دستگاه مخصوص به نام کانولا استفاده می شود. این دستگاه دارای یک لوله بلند و باریک است که در انتهای آن، یک سری سوراخ کوچک وجود دارد.

کانولا از طریق برش های کوچکی که در پوست ایجاد می شود، وارد بدن می شود. سپس، با استفاده از ضربه و امواج صوتی، چربی های زیر پوست را به حالت مایع در می آورد. در نهایت، چربی های مایع شده، از طریق سوراخ های کانولا، از بدن خارج می شوند. عمل لیپوماتیک معمولاً نیاز به یک رور بستری داشته وبا بیهوشی عمومی انجام می شود.مدت زمان این جراحی بسته به میزان چربی های برداشته شده، متفاوت و بین دو تا سه ساعت است.

مزایا لیپوماتیک

معایب لیپوماتیک

  • احتمال ایجاد عوارض مانند کبودی، تورم، درد و…

  • نیاز به مراقبت های بعد عمل

  • عدم کاهش کالری دریافتی و احتمال چاقی مجدد در همان ناحیه

  • آمبولی چربی

کدام روش برای شما مناسب تر است؟

انتخاب بین جراحی اسلیو معده و لیپوماتیک، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

اگر میزان چاقی شما زیاد است و به دنبال کاهش وزن قابل توجه هستید، جراحی اسلیو معده گزینه مناسبی برای شما است. این جراحی می تواند به کاهش وزن ۶۰ تا ۷۰ درصدی منجر شود. اگر میزان چاقی شما متوسط است یعنی شاخص توده بدنی کمتر ۳۰ دارید و به دنبال کاهش چربی های موضعی در نواحی خاصی از بدن هستید، لیپوماتیک گزینه مناسبی برای شما است. این جراحی می تواند به کاهش چربی های موضعی تا ۵۰ درصد منجر شود. در هر صورت، قبل از تصمیم گیری برای انجام هر یک از این روش های جراحی، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای شما تعیین کند.

آیا اسلیو معده یک راه حل دائمی برای چاقی است؟

پاسخ کوتاه به این سوال، خیر است. اسلیو معده یک راه حل دائمی برای چاقی نیست. این جراحی باعث کاهش دائمی در اندازه معده می شود، اما نمی تواند باعث کاهش دائمی اشتها شود. بنابراین، افرادی که تحت عمل اسلیو معده قرار می گیرند، باید پس از جراحی، سبک زندگی سالمی داشته باشند و رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنند. در غیر این صورت، ممکن است دچار عود چاقی شوند.

آیا لیپوماتیک یک راه حل دائمی برای چربی های موضعی است؟

پاسخ کوتاه به این سوال، خیر است. لیپوماتیک یک راه حل دائمی برای چربی های موضعی نیست. این جراحی فقط چربی های اضافی بدن را از بین می برد و نمی تواند از ایجاد چربی جدید در این نواحی جلوگیری کند. بنابراین، افرادی که تحت عمل لیپوماتیک قرار می گیرند، باید پس از جراحی، سبک زندگی سالمی داشته باشند و از افزایش وزن جلوگیری کنند. در غیر این صورت، ممکن است چربی های جدیدی در نواحی تحت درمان ایجاد شوند.

عوامل موثر در افتادگی پوست بعد از اسلیو معده و لیپوماتیک

  • میزان کاهش وزن: هرچه میزان کاهش وزن بیشتر باشد، احتمال افتادگی پوست نیز بیشتر است.

  • سن: افراد مسن‌تر، بیشتر در معرض افتادگی پوست هستند.

  • جنسیت: مردان بیشتر از زنان در معرض افتادگی پوست هستند.

  • سلامت پوست: افراد با پوستی که خاصیت ارتجاعی کمتری دارند، بیشتر در معرض افتادگی پوست هستند.

راه های درمان افتادگی پوست بعد از اسلیو معده و لیپوماتیک

اگر افتادگی پوست بعد از اسلیو معده و لیپوماتیک خفیف تا متوسط باشد، با ورزش منظم ، مصرف پروتئین و آب کافی، بهبود می یابد. در صورتی که افتادگی پوست شدید باشد، ممکن است نیاز به انجام جراحی زیبایی مانند لیفت پوست داشته باشد.

در کل عامل افتادگی پوست در هر دوی این روش ها تقریبا برابر است و عوامل ذکر شده در بالا در آن تاثیر گذار هستند.

مقایسه دوران نقاهت اسلیو معده و لیپوماتیک

دوره نقاهت لیپوماتیک کوتاه‌ و مانند نقاهت اسلیو معده است ولی با این حال، هر دو جراحی نیاز به مراقبت‌های بعد از جراحی دارند.

دوره نقاهت لیپوماتیک

  • معمولا ۱ تا ۲ هفته است.

  • فرد می تواند پس از ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص شود.

  • ممکن است درد و تورم خفیفی در ناحیه تحت درمان وجود داشته باشد.

دوره نقاهت اسلیو معده

  • معمولا یک هفته است.

  • فرد باید یک شب در بیمارستان بستری شود.

  • ممکن است درد در محل برش های کوچک جراحی در ناحیه شکم در چند روز اول وجود داشته باشد.

  • ممکن است نیاز به مصرف داروهای مسکن باشد.

اسلیو معده و لیپوماتیک هر دو روش های جراحی موثری هستند که می توانند به کاهش وزن یا بهبود فرم بدن کمک کنند. با این حال، هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند به طور کل همانطور که در بالا ذکر شد لیپوماتیک برای افرادی مناسب است که می خواهند چربی های اضافی خود را حذف کنند ولی عمل اسلیو معده با کاهش حجم معده به کاهش اشتهای افراد کمک میکند. ولی در کل عمل اسلیو معده ماندگاری بیشتری نسبت به لیپوماتیک دارد و از نظر درمانی موثرتر است. برای اطلاع بیشتر از روش های درمان چاقی از سایت دکتر عطاردی دیدن کنید.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *