اخبار عمومی, اطلاعیه تعطیلی

آیا فردا ۷ اسفند مدارس تهران تعطیل است؟ • مجله تصویر زندگی

آیا فردا دوشنبه ۷ اسفند مدارس کرج و استان البرز

[ad_1]

تعطیلی مدارس

مدارس برخی از شهرهای استان تهران مجازی شد

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرده به دلیل سرمای هوا، مدارس پردیس، دماوند، رودهن و فیروزکوه دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ در بستر شاد برگزار خواهد شد.


مدارس ابتدایی استان تهران فردا غیرحضوری شد.

معاون استاندار تهران گفت: مهدهای کودک و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا چهارشنبه ۱۴ دی ماه  غیرحضوری و مدارس استثنایی در کلیه مقاطع تعطیل است.


مدارس تهران چهارشنبه ۲۹ آذر هم تعطیل شد

بنابر اعلام آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، فردا همه مدارس شهرستان‌های تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به جز فیروزکوه، در دو نوبت صبح و عصر «غیرحضوری» است.

با استمرار آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها، وضعیت آموزش در مدارس شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه در روز چهارشنبه ۲۹ و پنج‌شنبه ۳۰ آذر ماه اعلام شد که بر این اساس همه مدارس شهرستان‌های تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به جز فیروزکوه، در دو نوبت صبح و عصر «غیرحضوری» است.

همچنین کودکستان‌ها، مراکز و مدارس استثنایی در همه مقاطع «تعطیل» است.

طبق گزارش مذکور؛ آموزش در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم، در دو نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌سان شاد برگزار خواهد شد.


مدارس تهران در تمام مقاطع فردا سه شنبه ۲۸ تعطیل شد

با توجه به افزایش آلودگی هوا کلیه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از شهرستان‌ فیروزکوه سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.

غراوی معاون استاندار تهران، اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا و به جهت رعایت سلامت دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از شهرستان‌ فیروزکوه سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.


مدارس تهران در این مقاطع فردا ۲۷ آذر تعطیل شد

معاون استاندار تهران از غیر حضوری شدن کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۷ آذرماه خبر داد.
میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا استان و با توجه به نامه دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۷ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود. وی ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی نیز در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد


وضعیت تعطیلی مدارس تهران در روز شنبه

این که مدارس استان تهران در روز شنبه ۱۸ آذرماه تعطیل می شود، یا نه سوالی است، که در ذهن بسیاری از مخاطبان ایجاد شده است.
از سویی دیگر حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن صدور هشدار زرد آلودگی هوا از بازگشت آلاینده‌ها به تهران خبر داده و اعلام کرده است، که این آلودگی‌ها تا یکشنبه ماندگار خواهد بود.

تعطیلی مدارس بر اساس تجمع آلاینده‌ها در پایتخت و مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران انجام می‌پذیرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، تا لحظه درج این خبر هیچ برنامه‌ای مبنی بر تشکیل کارگروه اضطرار هوای استان در استانداری تهران اتخاذ نشده است و پر واضح است، که وقتی کمیته‌ای تشکیل نشود، خبری هم از تعطیلی نخواهد بود.

در هر صورت چنانچه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران تشکیل شود، قطعاً مصوبات آن اطلاع رسانی می‌شود.

اما تاکنون از شرایط و قرائن موجود اینطور به نظر می‌رسد، که مدارس در استان تهران فردا حضوری برگزار خواهد شد.

مدارس استان تهران تا آخر هفته تعطیل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از تعطیلی مدارس استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این تصمیم در پی تشدید آلودگی هوا اتخاذ شده و آموزش به طور مجازی است. میرمحمد غراوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تعطیلی مدارس استان تهران تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این تصمیم در پی تشدید آلودگی هوا اتخاذ شده و آموزش به طور مجازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی مهدکودک‌ها طی این مدت ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری نمایند.


همه مقاطع تحصیلی استان تهران فردا تعطیل است

معاون استاندار تهران گفت: همه مقاطع تحصیلی استان تهران به غیر از فیروزکوه فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه به علت آلودگی هوا تعطیل است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، میر محمد غراوی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همه مقاطع تحصیلی استان تهران به غیر از فیروزکوه فردا دوشنبه غیر حضوری شد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا و به جهت رعایت سلامت دانش آموزان معاون استاندار عنوان کرد: همه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از شهرستان فیروزکوه دوشنبه در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.


بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ آذرماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و با توجه به پایداری نسبی جو در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، کاهش کیفیت هوا و گاهی کاهش دید به‌ویژه در نواحی پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

از صبح دوشنبه (۶ آذرماه) با گذر موج ضعیفی به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد و بهبود تدریجی کیفیت هوا مورد انتظار است و تا چهارشنبه (۸ آذرماه) آسمان کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی با افزایش باد و وزش باد شدید به‌خصوص در نیمه جنوبی استان و در نیمه شمالی استان گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا دوشنبه روند تدریجی افزاش دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ آذرماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۶ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در اواخر وقت افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هنوز کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره غیرحضوری شدن مدارس برای فردا یکشنبه ۵ آذر تصمیم نگرفته اند.


برای بسیاری از والدین و دانش آموزان این سوال پیش آمده است که آیا فردا شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ مدارس شهرهای استان تهران به علت راهپیمایی حمایت از غزه فلسطین و یا آلودگی هوا تعطیل است یا خیر؟

تا این لحظه تنظیم خبر فردا شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ همه مدارس استان تهران باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی فردا نیست.

مگر اینکه تا قبل از فردا شدت آلودگی هوا طوری باشد که مدارس تعطیل شود، در صورت صدور اطلاعیه رسمی تعطیلی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش این خبر به روزرسانی خواهد شد

وضعیت آلودگی هوای تهران چگونه است؟

کیفیت هوای تهران در شرایط سالم و قابل قبول قرار گرفت.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از ایسنا، پس از ۹ روز آلودگی پیاپی هوا، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۶ آبان‌ماه) با شاخص عدد ۷۵ در شرایط «قابل قبول» قرار گرفت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی روز جاری و همینطور ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» بود.

امسال کیفیت هوای تهران در ۱۷۰ روز در وضعیت «قابل قبول»، ۵۷ روز «ناسالم برای گروه‌های حساس»، هشت روز «پاک» و ۶ روز «ناسالم» بود.

کیفیت هوای تهران امسال در هیچ روزی در وضعیت «بسیار ناسالم» و «خطرناک» قرار نگرفته است.

گفتنی است، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که کیفیت هوا از عدد صفر تا ۵۰ « پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ «قابل قبول»(سالم)، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *